מבזקים

המשטרה נדרשת לכבד עיתונאים המסקרים הפגנות

בארצות הברית פוצצו שוטרים במכות ועצרו עיתונאים במהלך סיקור המהומות לאחר רציחתו של ג׳ורג׳ פלויד ואצלנו נעצר צלם עיתון הארץ בעת שצילם בכיכר רבין במהלך ההפגנה הגדולה נגד סיפוח ישראלי בגדה.

 

המשטרה אמנם פירסמה הודעה לפיה הצלם שוחרר והאירוע נחקר אבל מועצת העיתונות והתקשורת פירסמה הודעה מיוחדת בעקבות האירוע. לצורך גילוי נאות נציין כי עורך ״עניין מרכזי״, רמי יצהר Rami Yitzhar יצהר, הוא חבר נשיאות מועצת העיתונות בישראל.

.

מועצת העיתונות והתקשורת תובעת ממשטרת ישראל לכבד את זכותם של עיתונאים וצלמים לסקר הפגנות,תוך הימנעות מביצוע מעצרים אלימים של עיתונאים או צלמי-עיתונות בעת נוכחותם בשטח במהלך סיקור הפגנה. זאת, כפי שבוצע בהפגנה אמש בתל אביב נגד תכנית הסיפוח, בעת שהצלם תומר אפלבאום הופל ונעצר על ידי שוטרים בעודו אוחז במצלמה ומנסה לבצע את שליחותו העיתונאית.

.
"הוא עיתונאי, הוא עיתונאי",  צעקו לשוטרים מפגינים בסמוך, אך המסר לא מנע את הפלת הצלם ארצה וביצוע מעצר שאינו מכבד את הצלם ואת זכותו לסקר את האירוע. המקרה תועד ובמהלכו נשמעה אמירתו של שוטר "ולא משנה מיהו".
.

מועצת העיתונות והתקשורת בישראל קוראת לצמרת המשטרה לתדרך שוטרים לפני יציאה לשטח ובמיוחד בעת פיזור הפגנות, כי חשוב מאד לכבד עיתונאים וצלמים העושים את מלאכתם במסגרת הזכות המוקנית להם במשטר דמוקרטי ראוי.

.

צילום אילוסטרציה.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן