מבזקים

הכנסת ציינה 18 שנים לרצח גנדי

 

מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד לזכרו של שר התיירות וחבר הכנסת רחבעם זאבי (גנדי) ז"ל, במלאות 18 שנים להירצחו, במעמד בני משפחתו של זאבי. יו"ר הכנסת פתח את הדיון בדקת דומייה לזכרו של זאבי.

.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבה: "אישיותו הבלתי נשכחת של גנדי הכילה כישרונות מגוונים. מה שבייחוד בלט אצלו זה היה מיזוג בין הספר והנשק, הקולמוס והחרב. באותו להט שבו הוא הסתער על האויב בקרבות הפלמ"ח ובמערכות צה"ל הוא הסתער על כל ספר הוא ממצא שמוכיחים מוכיחים את קדמוניות היהודים בארץ ישראל.

.

גנדי לא רק ביסס את תודעת הזכות הוא גם הבין עד תום את החשיבות הביטחונית של רכסי השומרון כמגדל השמירה של ישראל ממזרח לתפיסתו בנושא הזה אני שותף לה לחלוטין לא רק הרי השומרון חיוניים לקיומנו גם שיפוליה שומרון מזרחה כולל בקעת הירדן תמיד צריכים להישאר בידינו הם נותנים לנו עומק אסטרטגי הם נותנים לנו גובה האסטרטגי והם גם מים חיים למדבר צחיח.

הבקעה היא חגורת מגן הכרחית בפני פורענות שעלולה לבוא מצד האסלאם הרדיקלי, ומי ישורנו מה ילד יום במזרח התיכון הסוער, ולכן נפעל להבטיח שבקעת הירדן תהיה חלק ממדינת ישראל הריבונית, נבטיח את ביטחונה נבטיח את צמיחתה ושגשוגה בדיוק כפי שגנדי שאף."

.

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין אמר בפתח הדיון: "שמונה עשרה שנה עברו מהבוקר הארור בו נרצח גנדי, שחי את חייו למען העם והארץ ומת על קידוש שמם. שמונה עשרה שנה, תינוקות שנולדו ביום הרצח יתגייסו בקרוב לצבא ההגנה לישראל. הם ימשיכו את מורשתו האמיתית של רחבעם זאבי: להגן על הפלא המיוחד ששמו מדינת ישראל, ולעמוד כחומה בצורה מול כל אויביה. במשך עשרות שנים גנדי עמד בעצמו על החומה הזאת. יותר מזה, הוא היה החומה הזאת.

גנדי היה שליח ציבור נדיר, שהציונות בערה בכל עצם מעצמותיו. הוא היה סמל לציונות ערכית, נועזת, שמתחדשת תמיד ולא מתעייפת. המחבלים השפלים שהתגנבו למלון האייט לפני שמונה עשרה שנה ידעו את זה היטב. הם ירו בגנדי האדם אבל רצו לירות בגנדי הסמל; הם רצו לירות בציונות. אנחנו מקיימים את הישיבה הזאת בכל שנה כדי להכריז שהם לא הצליחו במזימתם, ואף פעם לא יצליחו. לצערנו הגדול את רחבעם זאבי הם הצליחו לרצוח, אבל זמנה של רוחו, רוח הציונות, לא חלף ולא יחלוף לעולם."

.

שר החקלאות אורי אריאל: "בעת הירצחו של גנדי לפני 18 שנים, גרו ביהודה ושומרון כ-211,000 יהודים, היום אנחנו כפול ויותר וכפי שאמר ראש הממשלה היא הגיעה עת ריבונות וזה בידינו ודאי בבקעת הירדן ובחלקים נרחבים שיש עליהם הסכמה מקיר אל קיר. חבל שביום הזה ישנם ח"כים שנעדרים באופן מופגן הוא אמר להם כך בצורה הכי שקטה לא תצליחו בשום צורה לכבות את האורות בבקעת הירדן בחברון בהר ובשפלה ההתנהגות שלכם בעיקר לא מכבדת אתכם"

 

קרדיט צילום: דוברות הכנסת – נעם ריבקין פנטון

עניין מרכזי

 

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן