מבזקים

תואר שני בחינוך עם התמחות בייעוץ חינוכי

עולם החינוך מספק תעסוקה מלאת משמעות עבור אינספור אנשים בארץ ובעולם. ניתן למצוא בישראל מספר רב של מסלולי לימוד שונים בתחום החינוך, כאלו המכשירים להוראה במגוון שיטות שונות. תואר שני בתחום החינוך מאפשר לבוגרי התואר הראשון להעמיק את כישוריהם בתחום, ולבחור כיווני התמחות שונים. אחד מתחומי ההתמחות המסקרנים והאטרקטיביים ביותר בהקשר זה הוא ייעוץ חינוכי. מהי התמחות בייעוץ חינוכי במסגרת תואר שני בחינוך ומדוע מדובר בהתמחות בעלת אפיק תעסוקתי מעודד ואטרקטיבי במיוחד?

 

לסייע לארגון ולתלמידים להסתגל למציאות משתנה – ייעוץ חינוכי

 

תפקידו של היועץ החינוכי חשוב כיום יותר מאי פעם בעבר. באופן כללי, ייעוץ חינוכי הוא סוג של שירות מקצועי אשר פועל במסגרת של מוסד חינוכי, ותפקידו הוא לסייע הן לתלמידים והן למוסג החינוכי עצמו להסתגל לתנאים השוררים בסביבה בה הם פועלים. תנאים אלו, כיום יותר מתמיד, משתנים באופן מתמיד ובקצב מהיר, ולכן ייעוצו המקצועי של היועץ החינוכי הוא חשוב ומרכזי כיום לפעילות הארגון יותר מאי פעם בעבר.

 

מסיבה זו ניתן גם לאפיין את האפיק התעסוקתי העומד בפני יועצים חינוכיים כאפיק אטרקטיבי ומבטיח יחסית. בעוד שיטות חינוך משתנות ומתפתחות והסביבה החברתית, התרבותית והפוליטית בה פועל המוסד החינוכי משתנות בקצב מהיר ומתגבר, ייעוץ וליווי צמוד הוא הכרחי ובמקרים רבים אפילו קריטי, כמובן שעבור תלמידים בכל הגילאים אך גם עבור הסגל החינוכי והמוסד החינוכי עצמו. ואכן, ייעוץ חינוכי מקצועי הוא שירות מקצועי הנפוץ כיום בכלל מסגרות החינוך השונות, החל מחינוך מיוחד או חינוך לגיל הרך ועד למוסדות חינוך אקדמאיים. לאור זאת, נראה כי מי שניגש כיום לתואר שני בחינוך ובוחר בהתמחות בייעוץ חינוכי עושה צעד מחושב וחכם ביותר בכל הנוגע לעתידו בתעסוקתי, וכל זאת עוד לפני שבכלל דיברנו על הערך המוסף העצום המתקבל מהעיסוק בענף זה של עולם החינוך.

 

דגש על יעדים בית ספריים כפי שאלו נקבעים על ידי משרד החינוך

 

במסגרת תואר שני בחינוך עם התמחות הייעוץ חינוכי, מושם כיום דגש על הכשרת היועצים החינוכיים העתידיים תוך מכוונות מתמדת ליעדים המוגדרים על ידי משרד החינוך עבור בתי הספר השונים. בנוסף, ניתן למצוא בתואר שני זה גם מסלול מחקרי, המאושר על ידי המועצה להשכלה גבוהה. במסלול זה נדרשת הגשה של עבודת תזה, מה שפותח את הדלת ללימודי המשך עתידיים ולדוקטורט בתחום החינוך.

 

העובדה כי ההתמחות בייעוץ חינוכי כוללת התייחסות פרטנית להגדרות משרד החינוך עבור בתי ספר מבטיחה היצע תעסוקה עתידית נרחב עבור בוגרי מסלול זה. זוהי כנראה אחת הסיבות לפופולאריות של מסלול לימודים זה, אליו פונים בוגרי תואר ראשון רבים בארץ בשנים האחרונות.

נראה כי מבחינות רבות, התמחות בייעוץ חינוכי מספקת לא רק אפיק תעסוקתי מבטיח, אלא גם הרבה מאוד סיפוק ושביעות רצון מעיסוקם היומיומי, עבור המתמחים בתחום זה.

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן