מבזקים

נתניהו סינדל את ליברמן וגנץ: במינוי בנט לשר ביטחון

בנימין נתניהו נותר השוער הערמומי בלול הפוליטי כאן. הוא טרף לגנץ ולליברמן את הקלפים כשהצליח לשכנע את נפתלי בנט להתמנות מיידית לתפקיד שר הביטחון.

 

המהלך יאושר בישיבת הממשלה הקרובה וייכנס לתוקף מיידי הואיל ואינו טעון אישור הכנסת. נתניהו הציע את התפקיד לבנט כבר לפני שבועיים אך בנט היסס וסירב. תפקיד שר הביטחון הוא מבחינת בנט הפיתוי לאולטימטיבי. מאז ומתמיד זה היה חלומו הפוליטי הרטוב ועכשיו הוא מגשים אותו.

 

הליכוד פירסם ביום שישי אחר הצהריים את ההודעה הזו:

ראש הממשלה נתניהו ויו״ר הימין החדש נפתלי בנט נפגשו הבוקר במשרד ראש הממשלה. ראש הממשלה הציע לבנט למנותו לשר ביטחון, ונפתלי בנט קיבל את ההצעה. המינוי יובא לאישור הממשלה בישיבת הממשלה הקרובה.

בנט הסכים שבמידה ותוקם ממשלה חדשה כגון, ממשלת אחדות רחבה או ממשלהח׳ צרה, ימונה אדם אחר לתפקיד שר הביטחון.

 

שר הביטחון נפתלי בנט

 

“השניים גם סיכמו שמפלגות הליכוד והימין החדש יקימו באופן מיידי סיעה משותפת בכנסת ה-22 (לפי המודל של הליכוד-ישראל ביתנו בכנסת ה 19) ומתחייבים לפעול ביחד כסיעה משותפת לאורך כהונת הכנסת ה-22”.

 

המהלך הזה מצמצם למינימום את יכולת התימרון של בני גנץ ואיבט ליברמן. עכשיו ברור כי גנץ יוכל לבחור בין ממשלת אחדות עם נתניהו בראש או הליכה לבחירות חדשות בהנחה שליברמן יחליט לא להצטרף לממשלת נתניהו.

 

והכי מעניין בסיפור שהווטו של שרה נתניהו עדיין בתוקף ושקד נאלצה להצטרף לליכוד מבלי שמונתה לתפקיד כלשהו בממשלה. מדהים.

 

לחילופין, האיש היחיד היכול לסיים את אי היציבות הפוליטית לכאן ולכאן אחת ולתמיד הוא היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אם יחיש את קבלת ההחלטות בעניין העמדתו לדין של נתניהו.

 

 

רמי יצהר, עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן