מבזקים

החמאס הפעיל מרגלים לאיתור מטרות לירי טילים במרכז הארץ

נחשפה רשת ריגול פלסטינית שפעלה המרכז הארץ בשרות החמאס בעזה.
.
לביהמ"ש המחוזי מרכז הוגש היום כתב אישום נגד רג'ב דכה (34) מלוד, בגין מגע עם סוכן חוץ, סיוע לאויב במלחמה, חברות בארגון טרור והעמדת אמצעים לארגון טרור ונגד ראמי אלעמודי (30) מתל אביב בגין מגע עם סוכן חוץ וגילוי החלטה לבגוד.
.
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד גלעד ארליך, נציגים מארגון החמאס שהינו ארגון טרור פנו לדכה ואלעמודי, אזרחים ישראלים בעלי קשרי משפחה ברצועת עזה במטרה להפעיל באמצעותם מערך ריגול מתוך שטח ישראל לצרכי ארגון החמאס במלחמתו נגד מדינת ישראל ואזרחיה. דכה נשוי לתושבת רצועת עזה ומתגורר לסירוגין בלוד וברצועת עזה.
.
נוכח מצבו המשפחתי ניתנה לו הרשות לצאת ולהיכנס לתוך שטח מדינת ישראל מרצועת עזה.  אלעמודי הוא בנם של תושב רצועת עזה ואזרחית ישראלית המתגוררת בתל-אביב והתגורר עם משפחת אביו ברצועת עזה מילדותו.
.
לפי האישום הראשון המיוחס לדכה, במהלך אוקטובר 2019 ועד למעצרו ביום 2.1.2020, פעל דכה בהנחיית מפעיל מטעם ארגון החמאס בביצוע פעולות איסוף וריגול בעת שהייתו בתחומי מדינת ישראל.
.
דכה תיעד בסיסי צבא ומתקנים רגישים והעביר את מיקומם לידי מפעילו, תיעד את מיקומה של סוללת כיפת ברזל במרכז הארץ והעביר את התיעוד והמיקום לידי מפעילו. במהלך התקופה האמורה ובעקבות מותו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל עטא, הנחה המפעיל את דכה לעדכן אותו בדבר מיקומי נפילות טילים שנורו לעבר שטח ישראל.  דכה ביצע את ההנחיה והעביר למפעיל עדכונים אודות מיקום נפילת הטילים.
.
בנוסף, אסף ותיעד אדם שעבד בביתו אשר סבר כי הינו איש שירות הביטחון הכללי, העביר את פרטיו לידי מפעיליו ואף הביע הסכמה לגייס מועמדים נוספים לריגול עבור החמאס. דכה לא הסתפק בביצוע פעולות אלו עבור ארגון החמאס והצטרף לשורותיו של הארגון כחלק מגדודי אלקסאם.
.
לפי האישום השני המיוחס לאלעמודי, בתקופה שלאחר 28.11.19 הידק את הקשר עם אמו וביקש מהרשויות להתאחד עמה ולחיות בישראל. ביום 8.11.19 פנה מפעיל מטעם חמאס לאלעמודי טרם כניסתו לישראל וביקש ממנו לסייע לו במהלך שהותו בישראל. אלעמודי נענה להצעה  ביודעו כי מדובר באדם מטעם ארגון החמאס שהינו ארגון טרור, קיבל הנחיות מבצעיות כיצד ליצור קשר עם המפעיל בערוצים מאובטחים ולאחר כניסתו לישראל בדצמבר 2019 רכש טלפונים סלולאריים והתקין תוכנה ייעודית על מנת לעמוד בקשר עם מפעילו ויצר עמו קשר.
.
התיק נחקר על ידי שירות הביטחון הכללי ומחלק פח״ע של היחידה המרכזית מרחב נגב במשטרת ישראל.
.
עו"ד גלעד ארליך מפרקליטות מחוז מרכז מסר: "מדובר בכתב אישום חמור נגד שני אזרחי ישראל, שגויסו על ידי החמאס, ניצלו את נגישותם לרצועת עזה וסייעו לפעילים בזרוע הצבאית של החמאס לאיתור מטרות רגישות לצורך ביצוע פעולות טרור נגד אזרחי ישראל. אחד הנאשמים אף הצטרף לזרוע הצבאית של ארגון החמאס".
.
עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן