מבזקים

המרכיבים של הפטיפונים

המוטיב שעומד מאחורי פטיפונים הינו פשוט למדי והוא ייצור של תנודות שהן מכניות, אשר מרעידות את האוויר ומשחזרות את גלי הסאונד האורגינליים. בנייה של מערכת בה פטיפון אינה מורכבת יותר מדי, אך בטרם תרכשו פטיפונים הנכם צריכים להיות מודעים אל המרכיבים שלהם ואל האפשרויות של ההרכבה שלהם.
 
מה כולל בתוכו הרכיב של ראש פטיפון?
 
ניתן למצוא כיום פטיפונים בעלי ראש אשר כלולים כבר בעלות של הרכישה. בדרך כלל, פטיפון אשר עלותו יותר רבה הוא ללא ראש, על מנת לתת בידכם את הבחירה על סוג הראש על פי סדר העדיפות שלכם. פטיפונים אלמנטריים יהיו בעלי ראש ידוע עם יחס של מחיר ויתרון נהדרים, כמו למשל – m97xe של SHURE או לחלופין AT 95 של AUDO – TECHNICA. ניתן למצוא ראש, כמו למשל הסדרה של קונקורד של ORTOFON, אשר תתחבר באופן ישיר לזרוע ללא שלה, אשר הוא מועדף על ידי תקליטנים, וכן זרוע אשר בנויה עם שלה מובנית ואפשר לצרף לה את הראש באופן ישיר. ככל שהעלות של ראש פטיפונים רבה יותר, כך הטווח הדינמי, איכות של הסאונד, עוצמת הניגון יהיו יותר איכותיים. מרבית הראשים הינן מן הסוג MOVING MAGENT, בשל המחיר אשר נכרך באחזקה, כדאי לכם, באם הנכם מתקדמים בתחום זה, לעשות שימוש ב- MOVING COIL.
 
מה כולל בתוכו הרכיב של קדם מגבר עבור פטיפון?
 
באם לא תרכשו מגבר עבור פטיפונים, האות שתצא מהם תהיה מפוחתת. מטרתו של קדם מגבר עבור פטיפון הינה להחליף את היציאה המועטה של הפטיפון שלכם ל – LINE. אלו הם הפרמטרים שהנכם נדרשים לדעת בטרם תבצעו רכישה של פטיפון, כדלקמן –

  • ישנו מנעד נרחב של קדם מגבר עבור פטיפונים, אשר כל אחד מהם יעניק לכם סוג של צליל אחר, הרכב חלפים ואופי בנייה אחר. הכי זול עשוי להיות בעלות של כחמש מאות ₪ והכי יקר עשוי להיות בעלות של כשלושת אלפים ₪ ואף הרבה מעבר לכך.
  • יש בנמצא היום פטיפון, אשר כולל כבר בתוכו קדם מגבר מובנה.
  • באם הנכם צריכים קדם מגבר עבור פטיפונים שלכם, בדרך כלל תצטרכו לחבר אותם אל מערכת על ידי כבל אשר נקרא RCA.
  • יש היום בנמצא מגבר של סטריאו ישן, אשר בתוכו יש קדם מגבר מובנה.
  • במידה ולפטיפון אשר ברשותכם ישנה יציאה של USB, סימן שהוא כבר כולל בתוכו קדם מגבר מובנה.
  • מיקסר של תקליטנים כולל בתוכו קדם מגבר מובנה.

מה כוללת בתוכה הארקה אשר נמצאת בתוך פטיפון?
 
באופן כללי, פטיפונים אשר לא כלולים בתוכם קדם מגבר מובנה, עשויים להיות מחוברים אל הארקה. פטיפון כזה יבוא לרוב על ידי כבל הארקה עם סנדל בקצה שלו, אותו עליכם לחבר אל קדם המגבר שהוא חיצוני או לחלופין אל המגבר בעל הכניסה של פונו. פטיפון אשר אינו בא עם קדם מגבר ואינו מחובר אל הארקה, יכול להפיק רעשי רקע לא נעימים בכלל.
 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן