מבזקים

מסתמן: גנץ מקים ממשלה צרה – נתניהו ראש האופוזיציה

אחרי סוף שבוע פרוע שהמאפיין העיקרי שלו הוא אובדן שליטה מצד נתניהו שלווה בהסתה פרועה, חסרת תקדים בחומרתה, תוגברה השמירה האישית על בני גנץ במצוות קצין הכנסת וגורמי הביטחון.

 

המצב נכון לעכשיו: בני גנץ יקים ממשלה צרה בתמיכת ליברמן, העבודה מרצ והערבים. המטרה המוצהרת היא לסיים אחת ולתמיד את אחיזתו של נתניהו בכס ראש הממשלה הגם שאין לו רוב בכנסת כבר יותר משנה שלמה.

 

בני גנץ אמר בסוף השבוע כי "ההסתה משתוללת לכל עבר ואתה שותק. ח"כים מרגישים מאוימים, פרקליטים, שופטים, צועדים בפחד, היועמ"ש מאויים שיפוטר ואתה שותק".

.

יושב ראש כחול לבן האשים את נתניהו והוסיף כי  "השלטון שלך דרס את כל הנורמות. זהו שלטון מוכה שכרון כוח ועיוורון למעשים חמורים. לא ניתן לישראל להפוך לדיקטטורה לא באופי שלה ולא בסגנון שלה אותנו לא יפחידו".

.

בימים האחרונים נשמעים איומים ברשתות החברתיות לצאת להמרדה אם נתניהו יודח. אין בפק שנתניהו בפאניקה. משפטו אמור להתחיל ב-17 בחודש, מועד שבו אמור הנשיא להטיל על בני גנץ להרכיב ממשלה חדשה.

 

.

אנשי נתניהו אומרים כי הוא לא זז מהפוליטיקה הישראלית ואם גנץ יקים ממשלה הוא יהיה ראש האופוזיציה. המשמעות היא איום מרומז על בכירי הליכוד לא לתפור לעצמם חליפות והתנגדות נחרצת לקיום פריימריז בקרוב.

.

נתניהו מריח את קצה כהונתו אך מתכוון במקביל למשפטו למרר את חיי בני גנץ ולהפוך אותם לגיהנום. ההערעה היא שאם גנץ יצלח את תהליך הקמת הממשלה הצרה הוא יוכל להרחיב אותה בהמשך באמצעות צירופה של ש״ס ואולי גם גורמים נוספים.

 

.

האם אפשר להתחיל לספור לאחור את ימיו של נתניהו וסביבתו המטורללת בבלפור? כרגע התשובה חיובית.

 

רמי יצהר Rami Yitzha

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן