מבזקים

ישראל מפעילה צעדי בלימה ייחודיים

ישראל היא המדינה הראשונה שהכריזה על אפס סובלנות כלפי המגיעים לתחומה. מעתה, המגיע לישראל מחוייב לבידוד בן 14 ימים לא חשוב מנין הגיע.

 

ההחלטה התקבלה כשמספר החולים הוכפל בתחילה השבוע ועבר את 50 הנדבקים, רובם במצב קל ועדיין אין קורבנות. אזרחים זרים המגיעים לארץ יורשו להכנס רק אם יוכיחו שיש להם אפשרות לבידוד. בית מלון אינו נחשב אתר הולם לצורך בידוד.

 

הצעדים הללו ננקטים במקביל לקריאה להמנע מהתקהלויות, לשמור על הגיינה ולדווח על מפירי בידוד. מקומות עבודה רבים מתרוקנים כשהעובדים נשלחים לעבוד מבתיהם.

 

צעדי חירום ננקטים באיטליה, שם מצויים כ-60 מיליון בני אדם תחת תקנות בידוד והתנהלות מחמירות. אירועי ספורט בוטלו, התקהלויות אסורות ומי שמפר הוראות צפוי לענישה מחמירה.

 

צעדים מחמירים ננקטים ברחבי אירופה כשבמרבית המדינות אסורות התקהלויות של יותר מאלף בני אדם.

ושר צרפתי, פרנק רייסטר, נדבק בנגיף הקורונה לאחר שבא במגע עם אנשים שנדבקו במחלה. השר הממונה על התרבות בצרפת לא נפגש לאחרונה עם הנשיא מקרון.

 

 

בארצות הברית מתרחבת הבעיה. אוניות טיולים תקועות בקליפורניה עם אלפי מטיילים קשישים, הקורונה הגיעה גם לצבא ולמוסדות ציבור. טראמפ לא מודאג מן המחלה אלא מנפילת הבורסה שם יש לו עניין אישי. לכן הוא הודיע שיזרים כספים במטרה להרגיע את השוק.

 

 

דיווחים חיוביים מגיעים מסין, שם נבלמה התפשטות הווירוס כמעט לחלוטין. בתי חולים מיוחדים שהוקמו צולמו רייקים והסגר על אזור וואהאן שממנו בקע הווירוס מתרופף בהדרגה. נשיא סין ביקר לראשונה באזור.

 

גם בדרום קוריאה שם מספר הנדבקים הוא במקום השני בדירוג העולמי, ניכרת בלימה מסויימת במספר הנדבקים. ההבנה עתה היא שצעדי חירום אם הם ננקטים ביעילות לאורך כמה שבועות מניבות תוצאות חיוביות ניכרות.

 

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן