מבזקים

מה שלמדנו מהזום והקורונה יחולל מהפיכה

קבלו סקופ שיעניין כל מי שסטודנט, תלמיד או שיש לו קרובים שמקבלים שירות ממערכת החינוך הישראלית:

.

משבר הקורונה, שאילץ את מערכת החינוך לפעול באופן מקוון הוכיח מחדש וביתר שאת ממצאים מדהימים שמוסתרים מהורים זה שנים: הפער בתוצאות של התלמידים השונים בכיתות שונות ובבתי ספר שונים נעוץ בראש ובראשונה באיכות המורה המעביר את החומר.

.

העובדה הכי חשובה שמתעלמים ממנה היא שמורה מצויין יכול להעביר בשנת לימודים אחת באופן מושלם חומר של שנה וחצי כשתלמידיו קולטים, מתקדמים ומעורים היטב בחומר בעוד שמורה גרוע בקושי מצליח להביא את תלמידיו לקלוט את מחצית החומר שמוטל עליו ללמד בשנה אחת. המבחנים אינם משקפים את הפערים מסיבות שלא ניכנס אליהן אתה וכך גם הציונים שמוענקים בסופו של דבר לתלמידים ולסטודנטים.

.

כלומר: בכל שנה נוצר פער של שנה שלמה בין תלמידים שלמדו אצל מורה ומרצה מצויינים לבין מרבית הקליינטים של המורים במערכת החינוך הישראלית.

ואכן, תלמידים וסטודנטים שנחשפים בימי הקורונה למורים ולמרצים שאינם מוכרים להם, נדהמים לגלות שאפשר גם אחרת מן הרמה שהורגלו אליה.

.

המסקנה: אם אי החזרה לבית הספר המסורתי תימשך עוד קצת התלמידים כבר יסרבו ללמוד אצל המורים והמרצים המחורבנים שמערכת החינוך, הסמינרים, המכללות והאוניברסיטאות כופה עליהם להתחנך אצלם.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן