מבזקים

בגצ צפוי להכשיר את משטר נתניהו לנצח

אחד עשר שופטי בגצ מקיימים החום ומחר דיון פומבי בסוגיית מפתח בתולדות מדינת ישראל ובסיומו יחליטו האם להכשיר את שלטונו של נתניהו לנצח ובכך יאפשרו לו אבן דרך מכרעת בתהליך הארדואניזציה שאותו הוא מוביל בדרכים עקלקלות בשנים האחרונות.

 

החלטת בגצ לא תהיה קלה בשל הצטרפות מפלגת גנץ אשכנזי למהלך. בכירי הליכוד נשלחו לנהל במהלך כל סוף השבוע קמפיין מאיים ומשחיר כלפי נשיאת בית המשפט העליון ונגד כל אפשרות של החלטה שלא תכשיר את ביבי כשליט הישראלי במנותק מן ההאשמות הפליליות המיוחסות לו.

 

נתניהו הוביל את המהלך בגאונות אופיינית וקשה לראות את שופטי העליון מסכלים את המהלך. היועץ המשפטי מנדלנבליט הצטרף למהלך ברגע האחרון ומסר חוות דעת המכשירה את המהלך הבעייתי.

 

הלילה נמשך והסתיים ההליך בוועדה המיוחדת בכנסת להקראת סעיפי הצעת חוק יסוד הממשלה וחוק ממשלת חילופים, שנועדו לאפשר את הקמת ממשלת נתניהו-גנץ, בהתאם להסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן.

.

ההליך החל ביום חמישי בצהריים הסעיפים ובמהלכו נוספו על ידי הייעוץ המשפטי תיקונים ותוספות, בעקבות שינויים שקודמו על ידי הוועדה במהלך הכנת הצעות החוק לקריאה ראשונה. בין השאר הפכו חלק גדול מסעיפי החוק להוראת שעה שאינה מקבעת סעיפים שונים.

 

נתניהו מאיים על בגצ שאם לא יכריע לטובתו הרי שיילך לבחירות נוספות ונצחונו אז יהיה עוד יותר משמעותי.

 

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן