מבזקים

בנט נגד נתניהו ולהיפך

ימינה בחוץ. בינתיים. עד יום ראשון הכל עוד יכול להשתנות. הימין מרכיש נזנח וכינס מסיבת עיתונאים.

 

נפתלי בנט דיבר והליכוד הגיב שהכל כי הוא התעקש להיות שר הבריאות. נפתלי מכחיש. הנה דברים שאמר:

.

"אני רוצה להתייחס לאיזשהו דיווח שרץ כאילו מתנהל מו"מ בין הליכוד לבין ימינה – זה יצא מהליכוד, אז לגבי המו"מ הזה: אין כלום כי לא היה כלום. מהרגע הראשון לא הייתה שום כוונה ושום מו"מ מהצד של נתניהו כדי באמת להכניס אותנו, אני אומר את זה לליכודניקים שמנסים עכשיו לעשות עליהם סיבוב ולהלחיץ אותם, זה בסדר, אין כלום, זה ספין.

.

״אתמול כמעט בהסתר, הליכוד וכחול לבן הגישו ככה בשקט, כגנבים בלילה, את קווי היסוד של הממשלה החדשה. פתחתי לקרוא, נדהמתי לגלות שנתניהו מחק את הריבונות מקווי היסוד. נתניהו מחק את המילים "יהודה ושומרון" מקווי היסוד. יכול להיות שזה העליב את רגשותיהם של בני גנץ, גבי אשכנזי ואסף זמיר, את רגשות השמאל שלהם האנינים, לכתוב "יהודה ושומרון" לא, אבל כתבו "נגב", כתבו "גליל", אבל מחקו את יהודה ושומרון מקווי היסוד של הממשלה.

.

״משך שנה, ראש הממשלה נתניהו הבטיח, הצהיר, נשבע, פעם אחר פעם שהוא יחיל את הריבונות המלאה על כלל ההתיישבות ביהודה ושומרון. זאת לא הייתה הבטחת בחירות, זו הייתה ה-הבטחת הבחירות של נתניהו. ואז בימים האחרונים הרשות הפלסטינית איימה שאם זה ייכלל בקווי היסוד הם ינתקו מגע. האירופאים איימו על נתניהו. אבל מעל הכל – גנץ וגבי אשכנזי איימו על נתניהו.

אז נתניהו נכנע ומחק את הריבונות מקווי היסוד.

.

״אבל לא רק, הוא גם מחק מקווי היסוד כל אפשרות אפילו היפותטית לבצע שינוי במערכת המשפט שהוא כל כך מרבה לדבר עליה. הוא גם מחק את הטיפול במסתננים, הוא גם מחק את הטיפול בהסתדרות ובקבוצות הכוח בכלכלה, שרק אם נשחרר את עצמנו מלפיתת החנק שלהן נוכל לצאת מהמשבר הכלכלי.

.

״נתניהו מחק מקווי היסוד כל זכר לימין וזאת הסיבה שהוא בעט בימינה, וזו הסיבה שמהרגע הראשון לא הייתה לו שום כוונה להכניס אותנו, כי הוא ידע שקווי יסוד כאלה אי אפשר היה להעביר איתנו, הוא ידע שאיתנו לא מוחקים את הריבונות.

נתניהו רוצה לצדו גמדים מוחלשים, לא ימנים חזקים וזה אנחנו, אוהבים או לא אוהבים. אנחנו ימין נקי, חזק, ישר דרך, עקבי. בבחירה בין נתניהו לבין דרך הימין נתניהו בוחר בנתניהו.

.

״זאת לא ממשלת ימין מה שקמה, זאת ממשלת נתניהו. פירוק גוש הימין הוא הטעות הפוליטית הגדולה ביותר של נתניהו בעשור האחרון, ובימים, בשבועות ובשעות, ואם אני מבין גם בדקות האחרונות, נתניהו, שהוא חושב שהוא יתחיל לפרק אותנו מבפנים וייקח אנשים, מרוב שהוא מנסה לפצל אותנו מבפנים- הוא פיצל את עצמו מאיתנו. הוא פיצל את עצמו מהימין, מהציונות הדתית והחילונית, מהאנשים שהיו הכי נאמנים אליו ולדרך.

.

״אנחנו היום יוצאים לדרך חדשה, של אלטרנטיבה שלטונית לנתניהו, של ימין ממלכתי, ישר דרך, אמיתי, אמיץ. בעזרת השם וביחד עם השותפים הטובים שלי, עם שר התחבורה מהטובים שהיו מקום המדינה, עם שרת המשפטים מהטובות שהיו מקום המדינה, עם חברי הכנסת מתן כהנא ואופיר סופר – אנחנו יוצאים לדרך מאוחדים מתמיד.

שיהיה לנו בהצלחה".

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן