מבזקים

100 אלף נדבקים חדשים בכל יום

החזרה לשיגרה בחלק ניכר ממדינות העולם מניבה עלייה דרמטית בתחלואה בכל מקום שבו הציבור נוטש את כללי הריחוק החברתי לטובת התקהלויות והתרועעות בלתי מבוקרת.

 

ארגון הבריאות העולמי מביע בשבת דאגה חמורה מן העובדה שבכל אחד מן הימים האחרונים חלו בקורונה לא פחות ממאה אלף בני אדם. כיום, מוקדי התמותה הם ביבשת אמריקה, בעיקר במרכזה ובדרומה.

 

שלוש המדינות עם מספר המתים הגדול ביותר הן המדינות שמנהיגיהן זלזלו בנגיף באופן בוטה ולאורך זמן. בראש ארצות הברית של טראמפ אחריו בריטניה של בוריס ג׳ונסון ולמקום השלישי הנורא עלתה היום ברזיל של בולסונרו. שלושת מנהיגי הימין הקיצוני הללו הקריבו את חיי מאות אלפי בני האדם במטרה לקדם אג׳נדה אישית מופרכת.

 

ברוסיה, באיראן, במצרים, בהודו, בטורקיה ובמדינות נוספות לא הושגה שליטה והמחלה אינה מבוקרת.

 

בישראל אין גל שני ונעשים מאמצים להתמודד עם הצפיפות במוסדות החינוך. החזרה לפעילות במשק טובה ורוב האזרחים שומרים על ריחוק חברתי גם ללא איומים מפוברקים שהופצו על מבצעים משטרתיים המתוכננים לכאורה בערים הגדולות בימים אלה. המשטרה הכחישה אך משרד הבריאות ממשיך להטיף: הישמרו לנפשותיכם.

 

.

על פי הנתונים הרשמיים אותרו ביממה האחרונה 123 בני אדם נושאי הנגיף. העלייה מוסברת גם במספר הבדיקות הכללי שזינק ורשם שיא חדש של יותר מ-16 אלף.

 

.

מספר הנדבקים הכולל עומד על כ-18 אלף מתוכם 2,336 חולים פעילים. מבין החולים 29 במצב קשה, בהם 23 מונשמים, 36 חולים בינוני והיתר במצב קל. בסך הכל החלימו יותר מ-15 אלף ישראלים.

ביממה האחרונה אין תמותה והמספר הכולל עומד על 292 מתים.

רמי יצהר

Rami Yitzhar

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן