מבזקים

ההתפרצות השנייה מחייבת צעדים שונים מבעבר

משה בר סימן טוב הלך הביתה ובמקומו נכנס לתפקיד פרופ׳ חזי לוי, שמונה בידי שר הבריאות החדש יולי אדלשטיין.

 

בר סימן טוב אמר ביומו האחרון בתפקיד כי "קיים סיכון להתפרצות מחודשת ואני חושב שלא צריך להתמודד עם הגל הזה באמצעות סגר, הוא יהיה שונה מהגל הקודם וצריך להתייחס אליו בצורה אחרת".

.

לדבריו, "ניתן למנוע את ההתפרצות הזו אם נראה הקפדה של הציבור על הכללים ובתחושה שלי יש בימים האחרונים שינוי לטובה בנושא. נוכל להתמודד עם זה בלי צעדים שנאלצנו לעשות בפעם הקודמת, אני סומך על הציבור הישראלי שיצליח לעשות את הצעדים הנדרשים, הם לא מאוד מסובכים. אני מבין את תחושת השחיקה בהתמודדות עם המחלה, אבל הנגיף לא נגמר ולכן אסור לנו להישחק".

"ישנן מדינות שהצליחו בהתמודדות עם הקורונה ויש מדינות שלא אבל בסוף כולן נקטו את אותם צעדים, והמזל של ישראל שהיא דאגה לעשות את הצעדים האלה מספיק זמן מראש. במדינות שהתעוררו מאוחר כמו אנגליה, שבדיה וחלק מהמדינות בארצות הברית שילמו גם מחיר כלכלי כבד וגם בחייהם של אלפים רבים, עשרות אלפים ואפילו יותר מזה".

.

בקשר לפרשת גרוטו והאישור החריג שניתן למיליארדר טדי שגיא לחרוג מהבידוד, אמר בר סימן טוב כי הדבר טעון בדיקה יסודית. לדבריו אכן גרוטו לא היה בקשר ישיר עם שגיא והבקשה הגיעה דרך גורם אחר במערך הממשלתי.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן