מבזקים

מחדלי נתניהו בשיאם והוא מצא קורבן תורן: גנץ אשם

בנימין נתניהו מתעקש לא להעביר את הטיפול במשבר לאחריות משרד הביטחון, זאת על אף שמשרד הבריאות יותר ממעוניין בכך בשבועות האחרונים. ביבי תקוע על האינטרס האישי הצר ובמסגרתו הוא מחולל תוהו ובוהו בישראל והכל כדי למנוע בכל מחיר ממישהו אחר, בוודאי שמבני גנץ, את ניהול המערכה בכלים המובנים מאליהם של מל״ח (משק לשעת חירום).

 

בתוך שבועות ספורים הפכה ישראל לאחת המדינות המסוכנות בעולם. בכך חיסל ביבי את הקיץ של כולנו ובעיקר של תעשיית התיירות, המלונאות, התעופה, התחבורה, המסעדנות והבילויים.

 

למרות שאין אפילו מומחה ארגוני רציני אחד בישראל שאיננו דורש להעביר למשרד הביטחון את ניהול המשבר, נתניהו מתעקש לחרב את המשק רק שמישהו אחר לא יזקוף לזכותו הצלחה אישית.

 

נתניהו החליט כי במקום זאת הוא רוצה להשיב את שיתוק החיים הכלכליים, החברתיים, התרבותיים והאזרחיים לקדמותם כלומר: הטלת סגרים וסגירת עסקים, בתי תפילה ובעצם להכריח אנשים לחזור לעוצר בייתי משתק.

 

לכך מתנגד בני גנץ. בעקבות ההשמצות של נתניהו שפורסמו ״בשם בכיר בליכוד״, השיבו גנץ ואשכנזי ״בשם בכירי כחול לבן״ כי הם מתנגדים לצעדי נתניהו. גנץ דורש העברת הטיפול למשרד הביטחון ומאשים את נתניהו בהכפפת אינטרס פוליטי צר למדיניותו השגויה.

 

וכך אומרת כחול לבן בניסוח קצת פתלתל ובלתי מתלהם:"במקום להסיר אחריות מניהול משבר הקורונה, נתניהו צריך לתת לצה"ל לנצח ולמשרד הביטחון לפקד על המערכה בשטח. זה לא זמן לפוליטיקה, ולא לשום קרב שאינו בשיקום הכלכלה, הבריאות והחברה. מוטב להתרכז בלהעביר את הכסף לחשבונות העצמאים שעדיין ממתינים לו. יש מי שדואג להם ויש מי שבורח מאחריות".

 

במהלך הדיון שבו ניסה נתניהו להעביר שורת הגבלות נוראית אמר גנץ ש"לא נכון לקבל החלטות על מגבלות נוספות לפני שעברו שבועיים מהמגבלות האחרונות שעליהם הוחלט וצריך לבדוק מה ההשפעה שלהן. צריך להחזיר את אמון הציבור".

 

תגובת גנץ באה אחר שבתום הישיבה שבה סוכלו ההגבלות שביבי זמם מסר ״גורם בכיר בליכוד כי ראש הממשלה בנימין נתניהו זועם על ראש הממשלה החליפי בני גנץ ועל מפלגת כחול לבן, אשר לדעתו "משיקולים פוליטיים מכשילים את הצעדים הדרושים לבלימת המחלה והצלת חיים".

 

נתניהו נוקט עתה את שיטת ההאשמת הזולת המפורסמת שלו. מעתה מי שאשם בקורונה הוא בני גנץ. וזה הולך ככה:  "חוסר האחריות של כחול לבן מוביל בהכרח לסגר מלא ומחירים כלכליים מיותרים. גנץ התנגד היום לכל צעד לבלימת התפשטות הקורונה שיכול למנוע את הצורך בסגר כללי בהמשך".

.

הלאה ממשיך נתניהו: "גנץ וכחול לבן חייבים להפסיק מיד את המשחק הפוליטי בענייני הקורונה שמסכן את חייהם של אזרחי ישראל. כיוון שממשלת האחדות מחייבת החלטות בהסכמה בין הליכוד וכחול לבן, הם מטרפדים כל החלטה שלא תואמת את השיקולים הפופוליסטיים שלהם".

.

נתניהו זומם הטלת מגבלת התקהלויות של 10 בני אדם; סגירת בתי הכנסת והישיבות; העברת מסעדות למשלוחים בלבד; סגירת בריכות השחיה ומכוני הכושר, כולל הבריכות בבתי המלון; סגירת חופי הים; העברת הקייטנות ובית הספר של הקיץ לקפסולות ועוד ועוד. בינתיים, כל זה נמנע.

.

רמי יצהר,

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן