מבזקים

חולדאי עורר סערה: מתמיכה ועד ״בגידה״

המחווה של חולדאי מעוררת מחלוקת לא קטנה. בעוד שהימין מצטייר כמורכב ברובו מאנשים עם לב של אבן, תאבי שנאה ומחרחרי ריב ומדון השמאל והמרכז וכן רבים מהליכודניקים תומכים במהלך.

 

יוזמתו של ראש העיר תל אביב חולדאי להעיר את בניין העירייה בצבע הדגל הלבנוני כאות הזדהות עם העם על סבלו זוכה לעומת זאת לסיקור עולמי אוהד מן הסוג שישראל ממעטת להנות ממנו.

 

מיד לאחר האסון היו אלה שר הביטחון גנץ ושר החוץ אשכנזי שהציעו סיוע הומניטרי. נתניהו אישר והצטרף. ישראל הזדרזה להודיע זמן קצר לאחר הפיצוץ שאין לה שום קשר אליו.

 

 

נעשתה גם פנייה לגורמי יוניפיל בדרום לבנון ולגורמי ממשל נוצריים על הנכונות לסייע מיידית. ממשלת לבנון לא הגיבה כדי לא להגביר עוד יותר את המחלוקות הפנימיות.

 

פיצוץ מחסן האמוניה תפס את ארץ הלבנון העיצומו של משבר כלכלי עצום הנובע גם מהיעדר יכולת להתמודד עם הקורונה. עכשיו המצב החמיר עוד יותר.

 

גם בלבנון התגובות מעורבות. אנשי חיזבאללה אומרים שדבר לא השתנה ביחס לישראל ואחרים מגלים סימפטיה.

 

אצלנו היה מי שפירסם אילוסטרציה של הארת בניין העירייה בדגל החיזבאללה. וליברמן אפילו הגדיר זאת כבגידה. ליברמן:  "ביממה האחרונה אנחנו עדים לפיצול אישיות מצד כמה נבחרי ציבור ופעילים פוליטיים. כשראש הממשלה מנחה את ראש המל"ל להציע לממשלת לבנון סיוע מיידי הכולל העברת פצועים לבתי חולים בישראל, זהו צעד מבורך והומניטרי״.

 

לעומת זאת טוען ליברמן כי ״כשראש העיר תל אביב מחליט להאיר את בניין העירייה בצבעי דגל לבנון כאות הזדהות, זה צעד של בגידה".

.

 

ואילו חה״כ עפר שלח, יש עתיד-תלם כתב:
מה שאירע בלבנון שלשום היה טרגדיה אנושית קשה. מי שלא מזדהה עם טרגדיה משהו פגום אצלו. דגל לבנון על עירית ת״א זו מחווה אנושית מתבקשת וראויה לשבח.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן