מבזקים

נתניהו השפיל את גנץ ואשכנזי והם אומרים שזה גשם

אחרי שהוכח שנתניהו התיר בחשאי לגרמנים למכור צוללות מתקדמות לצבא מצרים, זאת מבלי שנועץ על כך עם שר הביטחון וראשי הצבא, מגיע הפרסום בדבר טריק דומה שננקט במהלך האחרון מול האמירויות.

 

על פי הפירסום, נתניהו אישר לטראמפ למכור לאמירויות שורה של כלי נשק מתקדמים ביותר מהם מטוסי F35 החדישים וזאת כתנאי להסכם הנירמול.

 

הפירסום עורר סערה. שר הביטחון גנץ ושר החוץ אשכנזי שלא היה להם מושג על ההסכם עד לפירסומו נדהמו. נתניהו התעלל בשניים כשתירץ את ההסתרה מהשניים בטענה שחשש שהם ידליפו וזה יגיע לאיראנים. מדובר בהאשמת שווא לא פחות מחצופה ובעיקר נועדה להשפיל את השותפים שלו לממשלה. נתניהו אמר בכך לציבור שהשניים סתם בובות סמרטוטים שלו.

 

גנץ אמר היום שזה היה לא תקין וניכר היה שהוא זועם על ההשפלה.  וביבי הכחיש מצידו שהסכים למכירת הנשק.

 

בהודעת נתניהו נאמר:

הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כלשהי בין ארה"ב לאיחוד האמירויות.

.

מלכתחילה, ראש הממשלה התנגד למכירת F35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינות כלשהן במזרח התיכון, כולל למדינות ערביות שעושות שלום עם מדינת ישראל.

ראש הממשלה הביע עמדה עקבית זו פעם אחר פעם בפני הממשל האמריקני והיא לא השתנתה.

.

ההתנגדות העקבית למכירת מטוסי F35 קיבלה משנה תוקף בתאריך ה-2 ביוני לאחר שראש המל"ל שוחח לבקשת רה"מ עם מפקד חיל האוויר האלוף נורקין.

בשיחה של ראש הממשלה עם השגריר האמריקני פרידמן ב-7 ביולי, רה"מ הביע בצורה מפורשת את התנגדותה של ישראל למכירת מטוסי F35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינה כלשהי במזרח התיכון, כולל במסגרת הסכמי שלום.

.

ב-8 ביולי שיגר ראש הממשלה מכתב למזכיר המדינה פומפאו, באמצעות השגריר פרידמן, בו הבהיר שעמדתה של ישראל תקפה גם בעקבות השגת הסכמי שלום.

שר הביטחון גנץ עודכן בעמדה זו ב-29 ביולי.

ב-3 באוגוסט, בהנחיית רה"מ, נפגש שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר עם מזכיר המדינה פומפאו וחזר במפורש על התנגדותה של ישראל למכירת F35 ומערכות נשק מתקדמות אחרות למדינות כלשהן במזרח התיכון.

.

הסכם השלום עם איחוד האמירויות לא כולל שום סעיף בנדון, וארה"ב הבהירה לישראל שהיא תקפיד תמיד לשמור על היתרון האיכותי של ישראל.

.

*שהב"ט והרמטכ"ל לשעבר, חה"כ משה (בוגי) יעלון, 'יש עתיד – תל"ם', בדף הפייסבוק שלו לפני זמן קצר:*

"האזנתי להודעת נתניהו ושופרותיו, ביחס לדיווח על עסקת ענק למכירת אמצעי לחימה מתקדמים לאמירויות. האזנתי גם לדברי בני גנץ בנושא – ויצאתי מודאג עוד יותר, ממה שמוסתר מעיני הציבור (וגם מעיני שר הביטחון) ב"הסכם השלום" הזה.
מסקנות:
1. נתניהו רקח הסכם מדיני ועסקה ביטחונית, תוך הסתרה משרי הביטחון והחוץ ומהקבינט.
2. ברור שהרקע והעיתוי פוליטי.
3. שוב נתניהו מקריב אינטרסים לאומיים לטובת הישרדותו האישית והימלטותו מבית המשפט והחקירות שבדרך.
4. עדיין לא ברור למה בני גנץ וגבי אשכנזי ממשיכים להשתתף בקואליציה ובממשלה של נאשם עם שלושה כתבי אישום.
5. ברור שאילו הייתה קמה וועדת חקירה ממלכתית, או לפחות בדיקה של פרשת "נתניהו ותיסנקרופ", ובעיקר האישור שנתן לממשלת גרמניה למכור צוללות מתקדמות למצרים, מאחורי גבם של הקבינט, שהב"ט והרמטכ"ל – אולי היינו חוסכים את האירוע הנוכחי.

כבר אתמול דרשתי לקיים דיון בוועדת החוץ והביטחון, להצגת "ההסכם" המדובר, כי ברור ש"ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, אין לו מנדט מוסרי וציבורי לקבוע דברים כל כך גורליים למדינת ישראל, כי קיים חשש אמיתי, ולא בלתי מבוסס, שהוא יכריע הכרעות על פי בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו, ולא על פי האינטרס הלאומי". (דברי נתניהו על אולמרט כראש ממשלה תחת חקירה).
בני וגבי (וגם שאר ראשי המפלגות), לאור כל זאת, אם מדינת ישראל חשובה לכם, התפטרו מיד מן הממשלה, ונפעל כדי להקים ממשלה אחרת ללא נתניהו, וללא בחירות. ויפה שעה אחת קודם.

 

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן