מבזקים

היעד של הפרויקטור הכושל גמזו: עידוד הלשנות

הנה המצב לאשורו: ישראל היא מדינה אדומה ומדורגת גבוה מאוד בעולם מבחינת הסיכון אך ורק כי נתניהו נכנע פוליטית לדרעי ולליצמן ואינו מאפשר פעילות הכרחית להתרפאות כללית.

 

בפועל, מנעו החרדים וש״ס קבלת מתווה הרמזור בישיבת קבינט הקורונה. מחר תהיה ישיבה נוספת שבה ינסה גמזו להעביר את המתווה שלו לקראת חגי תשרי המתחילים בספטמבר.

 

הבעיה האמיתית היא החרדים והערבים. שם קיימת לא רק צפיפות קהילתית אלא בעיקר הפרת כללי הריחוק החברתי. מדובר בזלזול גלוי, בוטה ומתמשך ואת המחיר משלמים כולנו בהגבלות החלות עלינו ומשרד הבריאות בצפיפות הגוברת בבתי החולים.

 

רוני גמזו הוא פרוייקטור פשלן. עד כה לא קרה בתקופת כהונתו שום דבר טוב. לכן אל תצפו ליותר מדי מתוכניותיו הבומסטיות. כיום מחצית הרשויות המקומיות וכ-80 מהאוכלוסיה מתגוררים באזורים ירוקים. בערים היהודיות שאינן ירוקות הבעיה היא בריכוזים החרדיים ובמעורבות גם השכונות הערביות.

 

גמזו הוא קשקשן גדול ופעלתן קטן. תוכניות יש לו מפה ועד ווהאן – אבל התוצאות בלתי קיימות.

 

עכשיו הוא אומר כי הוא מציע לצבוע כל עיר באופן שראש הרשות ייאלץ לפעול כדי לשפר את המצב אם ירצה לעזור לתושבים ולעסקים. זה אומר הרבה בדיקות ואכיפה מקומית מוגברת.

 

זה קשקוש מוחלט כי מרבית הפעילות מקדמת ההידבקות תמשיך להיקבע על ידי נתניהו ולא על ידי ראש העיר. אלה מהפעילויות בתחומי חינוך, תחבורה, מקומות עבודה, תרבות וספורט.

 

מה יקבע ראש העיר? לכאורה את

שגרת החיים בהתאם לצבעה של העיר בבתי התפילה, המסעדות, ירידים, אירועי תרבות בתוך מבנים, מקוואות, בתי מלון, שווקים, בתי קפה, אירועים ושחייה בבריכות וזה לפי צבע העיר.

.

גמזו: "במקרה של התפרצות, ראש העיר ידאג להקמת דרייב־אין לבדיקות קורונה שיישלחו למעבדות בניהול פיקוד העורף. כך ניתן יהיה להתנפל על אזור מסוים שבו נרשמה תחלואה. מהלך הקטיעה של שרשראות ההדבקה יתנהל באופן לאומי על ידי פיקוד העורף, אבל חלק מהחקירות ייערכו ברשויות עצמן. ערים שירצו לקחת את עצמן בידיים יצטרכו לנהל את האכיפה בשטחן, תוך עבודה צמודה עם מפקד המשטרה והגברת סיורי האכיפה. הפקחים העירוניים יצטרכו לעסוק פחות בחלוקת דוחות חניה ויותר באכיפת התו הסגול".

.

גמזו קורא לאזרחים להלשין ולהזמין שוטרים ופקחים: "ברגע שאתה רואה הילולה שמתנהלת לידך, תרים טלפון למוקד העירוני ותעדכן", מסביר הפרויקטור, "מי שיזרום עם התנהגות כזו ולא יתריע עליה יהיה שותף בכך שהשכונה שלו תיפגע".

.

עניין מרכזי

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן