מבזקים

איך לשדרג פרסום בגוגל אדוורדס? 5 טיפים חשובים

עסקים רבים, כולל קטנים יחסית, משתמשים בממשק הפרסום של גוגל כדי לנסות למשוך לקוחות חדשים. תוצאות קמפיין מהסוג הזה יכולות להיות מוצלחות, ולהפוך השקעה צנועה למדי לרווח נאה מאוד – בתנאי שמקפידים על מספר כללים. בפרט, מומלץ ליישם את 5 הטיפים שנסקור בכתבה זו.

1. הקפידו על קבוצות מודעות נפרדות לביטויי מפתח שונים

אחד הפרמטרים החשובים ביותר מבחינת גוגל אדוורדס הוא מידת הרלוונטיות. ככל שהיא גבוהה יותר, כך תצטרכו לשלם פחות כסף על כל קליק. כדי להבטיח מקסימום רלוונטיות ,כדאי לחלק את כל מילות המפתח החשובות לכם לקבוצות – וליצור לכל קבוצה כזו קבוצת מודעות משלה. בדרך זו תוכלו להבטיח התאמה מלאה בין ביטויי המפתח לבין המודעות, ולנצל את התקציב של הקמפיין הכולל באופן מיטבי.

2. עשו שימוש מושכל בתוספים שמציעה גוגל

על-מנת לשדרג את יחס העלות-תועלת של פרסום בגוגל אדוורדס, גוגל שכללה במשך השנים את הממשק שלה. אחת התוספות שכדאי במיוחד לנצל היא האפשרות של שימוש בתוספי מודעות: מרכיבים שונים שמעשירים את המודעה ומגדילים את התצוגה שלה – למשל תוסף טלפון שמציג את המספר של העסק, תוסף מיקום (כך שגולשים בנייד יכולים לקבל בלחיצת כפתור הוראות הגעה אליכם), תוסף מידע מובנה (שבזכותו אפשר להציג עוד מידע רלוונטי על העסק) וגם Sitelinks – תוסף שתורם גם הוא נפח למודעה ומגדיל את הסיכוי שהגולשים ישתכנעו ללחוץ עליה.

3. עשו שימוש מושכל ב- A/B Testing

מבחן A/B פירושו יצירת שתי גרסאות דומות לאותה מודעה – עם הבדל אחד ספציפי, כמו למשל כותרת מעט שונה. הרצת שתי הגרסאות במקביל לפרק זמן מסוים מאפשרת לכם לדעת מי מהן אפקטיבית יותר, וכמובן להשאיר אותה. בדרך זו תוכלו גם ללמוד מה מניע את קהל היעד שלכם ולהשתמש באינפורמציה באופן כללי.

4. הקפידו על התאמה בין המודעה לבין דף הנחיתה שאליו היא מפנה

כל מודעה היא למעשה הצעה, וכדאי כמובן שהיא תהיה בעלת ערך אמיתי לגולשים. זהו גם הכלל המרכזי בניסוח הכותרת והתיאור – מחשבה על הגולשים, ועל מה הם מחפשים וצריכים/רוצים. דגש חשוב אחר הוא שדף הנחיתה ימשיך את הקו הרעיוני של המודעות. אם אין קשר בין ההצעה במודעה לבין ההצעה שמפורטת ומובלטת בדף הנחיתה, או חמור מכך, יש סתירה ביניהן, הגולשים פשוט ינטשו את דף הנחיתה.

5. נסו למצוא ביטויי זנב ארוך שימשכו לקוחות פוטנציאליים

ברוב תחומי הפעילות, התחרות על מילות המפתח המרכזיות ועל הביטויים המחופשים ביותר היא גבוהה. התוצאה: עלות גבוהה יחסית לכל קליק, ולמעשה גם גולשים שייכנסו לדף הנחיתה שלכם יבדקו סביר להניח עוד מודעות בהמשך. לעומת זאת, עבור ביטויים ספציפיים מאוד – שנקראים בשפה המקצועית "ביטויי זנב ארוך" – רמת התחרות נמוכה יחסית. בהתאם, מודעות שמתמקדות בביטויים מהסוג הזה, למשל "צימרים זולים ברמת הגולן", "שמלות ערב מעוצבות לנשף סיום", יכולות ליצור יחס המרה גבוה ומשתלם. חשוב לעקוב אחרי הביצועים של המודעות מהסוג הזה, כדי לוודא שיש להן קהל יעד – המלצה שתקפה כמובן באופן כללי לגבי כל קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס.

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן