מבזקים

אילת: חומת שדה התעופה נהרסה

כשנה ויותר לאחר שפונה שדה התעופה הישן של אילת נפרצה היום (ה׳) ברגע היסטורי, חומת שדה התעופה הסמוכה לבית הטרמינל, לטובת סלילת כביש שיחבר בין אזור התיירות לבין מרכז העיר דרך רחוב שדרות התמרים החוצה את לב העיר.
.
ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי: "מדובר באירוע מכונן בחיי העיר אילת. רבים ייחלו לרגע בו ניתן יהיה לחצות את שדה התעופה כמו בימיה הראשונים של אילת. זה לא רק קיצור הדרך, זה החיבור האמיתי בין מרכז העיר לאזור התיירות".
.
בזמן שאילת נערכת לפתיחת העיר עפ"י מתווה של ״אי תיירותי ירוק״, נרשם היום רגע היסטורי בעיר. חומת שדה התעופה הישן הופלה הבוקר, על מנת לאפשר סלילת כביש רוחב שני לאורך שדה התעופה, שיחבר בין מרכז העיר לאיזור התיירות. מעבר לחיבור העיר לאזור התיירות, יסייעו הכבישים בהפחתת עומסי התנועה בעיקר בתקופות בהן מארחת אילת נופשים ותיירים רבים. בנוסף, יתחמו שני הכבישים את הפיתוח העתידי בשטח שדה התעופה הישן הכולל מתחם אטרקציות בחלקו הדרומי של השטח ומתחם מגורים ונופש בחלקו המרכזי."מדובר באירוע מכונן בחיי העיר אילת. רבים ייחלו לרגע בו ניתן יהיה לחצות את שדה התעופה כמו בימיה הראשונים של אילת. זה לא רק קיצור הדרך, זה החיבור האמיתי בין מרכז העיר לאזור התיירות" אמר ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי רגע לפני הפלת החומה והדגיש בדבריו כי גם עם פתיחת העיר אילת כאי תיירותי, דורשת העירייה לא רק את פתיחת המלונות אלא את פתיחת כל העיר על כל עסקיה בדגש על המעטפת התיירותית הכוללת מסעדות, אטרקציות ומסחר. בשל מגבלות הקורונה בוצע הטקס ללא קהל והועבר בשידור ישיר לפייסבוק העירייה.
.
בשנה האחרונה מאז פונה שדה התעופה מטבורה של העיר ונפתח שדה התעופה הבינלאומי החדש ע"ש "רמון" בצפונה, מבצעת עיריית אילת באמצעות החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) ובתכנון של מינהל ההנדסה בעירייה, עבודות תשתית לפיתוח שטח השדה כולל הכשרת שני צירי תנועה רוחביים שיחצו אותו. הדרך השנייה שתיפתח בשבועות הקרובים תהיה בין כיכר דרבן לבין רחוב שדרות התמרים והיא תחבר בין טיילת עוטף מרינה לבין מרכז העיר. במסגרת העבודות נבנו גם כאן מעגלי תנועה חדשים משני צדי הכביש והורחבו הקיימים. בדומה לכביש המקביל היוצא לרחוב חטיבת הנגב, גם כביש זה המשתרע על אורך של כ – 250 מטרים, יהיה דו נתיבי דו מסלולי והוא יפותח בהמשך בדומה לכביש עוקף מערבי כולל תאורה, מסלול אופניים, ערוגות גינון, ספסלים ועוד.
.
בהתאם לתכנון שטח שדה התעופה הישן המשתרע על כ – 800 דונם, מיועד חלקו הצפוני למוקדי תעסוקה כשימוש עיקרי, חלקו המרכזי מיועד לבניית מגורים ונופש כולל בניית כ- 1,000 יחידות דיור למגורים, כ- 800 חדרי מלון וכן שטחים למבני ציבור. חלקו הדרומי של השטח מיועד בשלב א' כשימוש זמני למתחם אטרקציות ובשלב ב' יפותח כחלק מלב העיר הכולל מגורים, תעסוקה ושטחי ציבור נרחבים. בשלב א' יהפוך כאמור השטח למתחם בילוי, תרבות ופנאי, הנקרא פארק הטרמינל, בשטח כולל של 150 דונם. המתחם יכלול פארק ציבורי, רשת שבילים והצללות, אטרקציות, מתחם הופעות ופסטיבלים חדשני ממכולות ממוחזרות, מרכז תרבות עירוני, מוזיאון, מתחמי לינה ועוד. מבנה הטרמינל יישמר ויוסב למרכז חדשנות עירוני.

צילום: יוד צילומים.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן