מבזקים

ספרינגסטין באלבום חדש עם רוק דהוי, פסימי ואכזרי

ספרינגסטין שיחרר אלבום חדש שהקליט עם להקתו הקבועה כמעט חי בתוך ארבעה ימים. לדבריו גם כתב את החומר תוך שלושה ימים.

.

פחות נעים לומר, בעיקר למעריציו, אבל התוצאה בהתאם. הרוקיסט האגדי עם נגיעות הקטנטרי ומגע הקסם על גיטרה אקוסטית משחרר אלבום כמעט דתי (הוא קתולי) המשחר לפתחו של ג׳יזוס עם מסרים פסימיים המשחררים מסרים בלתי מודעים של מוות קרוב.
.

אני זוכר שחשתי בדיוק כך גם בהאזנה לאלבומו האפל של ליאונרד כהן, שמהר מאוד הסתבר שהוא אכן אלבומו האחרון בגלגולו הנוכחי. כתבתי זאת כאן ב״עניין מרכזי״ ואיכשהו כתבו לי מאמריקה שצוטטתי. אמנם הוחמאתי אך אני זוכר תחושת חשש שמא זה הגיע גם לכהן אישית.

.
ברוס אמנם עוד לא נשמע בקצה הדרך כמו ליאונרד כהן, מה גם שההקלטה בוצעה זמן קצר לפני פרוץ הנגיף, אבל הנתיב פחות מלהיב ממה שניתן לצפות מכוכב ענק שכמותו. יש אנשים שמבטאים ביצירתם המאוחרת פחות כמיהה לעבר, פחות ניסיון פתטי לשמר את כוכבותם ויותר הבעה תת מודעת לא חיובית שבא שזורים מסרים פסימיים על מוות וחידלון.

.
האזנתי לאלבום שוב ושוב בטרם כתיבת ביקורת זו ודי עצוב לי שברוס ספרינגסטין האגדי מגרד את הקץ באופן כה כזה המשקף בעיקר החלקה במידרון לעבר התהום. בניגוד לתלמה ולואיז ואפילו לא כמו ליאונרד כהן, הגלישה האחרונה של ברוס מסתמנת כרצופת אבני חצץ שעליהן הוא מחליק והן מכאיבות בישבן עטוי הג׳ינס הדהוי כל הדרך לגלגול הבא.

הציון הרחום שלי: 6.5 בסולם 10.

.

אגב, למינויי אפל מיוזיק מצורף לאלבום ראיון בן שעה שהעניק דרך המחשב, אלא מה. כחסיד של הזמר הענק הזה נהניתי מהראיון אפילו יותר מן האלבום.

רמי יצהר Rami Yitzhar
עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן