מבזקים

טראמפ איים לפטר את ראש ה-FDA והחיסון של פייזר אושר מיידית

35F8025C-D7E6-4969-B54E-E7B461AA218D

מנהל התרופות האמריקני  אישר הלילה בשבת את החיסון של פייזר ובכך חרג מכל מה שמקובל מאז ומעולם. האישור ניתן למחרת החלטת ועדת המומחים. העיתון ושינגטון פוסט חשף כי ראש הסגל של הבית הלבן הודיע לראש ה-FDA כי ״אם החיסון לא יאושר עוד היום רשמית אתה תפוטר״. האיש נבהל. האיום עבד והחיסון אושר.

 

קודם דיווחנו: צוות המומחים של מינהל התרופות האמריקני אישר את החיסון של חברת פייזר לשימושם של בני 18 ומעלה. נשים בהיריון אינן רשאיות ליטול את החיסון והוא אינו מומלץ גם לסובלים מאלרגיות.

 

מדובר באישור החיסון המהיר בהיסטוריה והוא ניתן בעיקר נוכח העובדה שאמריקה טובעת בגל גואה של תחלואה, אישפוז ומוות. יותר מ-15 מיליון אמריקנים כבר נדבקו, וכ-300 אלף איש נהרגו כשקצב התמותה בימים האחרונים עומד על שלושת אלפים חללים ויותר ביממה.

 

על רקע זה החליטו המומחים של ה-FDA לאשר שימוש בחיסון. בפועל כבר החלו לחסן בתרופה זו בבריטניה ובקנדה. בישראל יחל החיסון ב-27 בדצמבר בקצב של 60 אלף ביום.

 

החיסון אמור להיות מוזרק פעמיים. הפעם השניה אמורה להיות 21 יום לאחר הראשונה. התרופה חייבת להיות בכל עת בקירור של מינוס 70 מעלות ועם הוצאתה מקירור היא תקפה כחמש שעות בלבד. אם לא נעשה בה שימוש היא הופכת חסרת תוקף ויש להשמידה.

 

נמסר כי הוועדה המייעצת של מנהל התרופות והמזון האמריקני אישרה הלילה את החיסון כש-17 מומחים בוועדה תמכו באישור החירום, מול ארבעה שהתנגדו ונמנע אחד.

.

האישור הסופי הרישמי יתקבל בשבוע הבא. תחילה יחוסנו בארצות הברית רופאים, עובדים סיעודיים וקשישים בבתי אבות. חיסון זמין לכלל האוכלוסייה האמריקנית צפוי רק בחודש מרץ 2021.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן