מבזקים

השפעת משבר הקורונה על שוק העבודה בישראל

B9730CC2-A3B0-4BB3-8A31-15C93CEA82F6

על פי הנתונים האחרונים שפרסם משרד האוצר השפעת משבר הקורונה על שוק העבודה בישראל מדאיגה. מנתוני הדו"ח עולה כי נכון לחודש אוגוסט 2020 היו כ-3.8 מובטלים על כל משרה פנויה במשק פי 7.5 מאשר היחס שהתקיים ערב פרוץ המשבר.

.

עינת אושרי, מנכ"לית עמותת שניר, הפועלת למען הזדמנות שווה, אומרת: "מהנתונים עולה כי בכל הענפים במשק חלה עליה משמעותית ביחס שבין מספר המובטלים למשרות פנויות בשוק. ממצא זה ממחיש בין היתר, כי עיקר הבעיה בשוק העבודה בישראל ממשיכה להיות נעוצה בביקוש הנמוך של העסקים לעובדים."

.

כאמור, הדו"ח מציג נתונים קשים מאוד, מהם עולה תמונה מדאיגה ביותר לגבי הסיכוי למציאת עבודה עבור המובטלים הרבים. על-פי נתוני הדו"ח כשליש מהמובטלים שנפלטו משוק העבודה בתקופת המשבר עקב פיטורים או סגירת מקום העבודה, היו מעוניינים לעבוד בחודש אוגוסט בעבודה המתאימה להם. רבע מהמעוניינים לעבוד ציינו שאינם מחפשים עבודה בשלב זה בגלל מחסור בהצעות עבודה המתאימות להם, שליש בגלל הקורונה והיתר מסיבות אחרות.

.

את בכירי עמותת שניר הנתונים שפורסמו על-ידי משרד האוצר אינם מפתיעים כלל, כאשר מדי יום פונים אלינו בממוצע 5 מבקשי סיוע המעידים על עצמם כמי שנפגעו קשות מההשלכות של משבר הקורונה. בין התלונות המאפיינות את מבקשי הסיוע מהעמותה הבולטות שבהן הן קושי רב במציאת עבודה, מצוקה כלכלית קשה ומצב נפשי ירוד, כאשר רבים מהם דיווחו על התפרצותן של מחלות שונות בתקופה הזו.

העמותה מסייעת במקרים רבים וקשים בימים כתיקונם, נחשפים בתקופת הקורונה לתמונת מצב עגומה ביותר בעוד קצב הפניות לעמותה בבקשה לסיוע ממשיך להאמיר מדי יום.

.

המובטלים הפונים לעמותת שניר בבקשת סיוע – ביניהם גם כאלה המוכרים עלידי משרד הרווחהמבקשים סיוע בסל מזון שבועי, עזרה במציאת עבודה, וסיוע בסגירת החובות שרק הולכים ותופחים ככל שהזמן הנוקף, בעוד הם אינם מצליחים למצוא עבודה.

.

העמותה הפועלת רבות למען רווחת הכלל ופותחת מעין "חדר מיון" שמטרתו לסייע לאותם מבקשי סיוע באופן נקודתי. בין היתר בא הדבר לידי ביטוי בסיוע על ידי חלוקת סלי מזון, הפעלת קבוצת וואטסאפ המחברת בין מעסיקים מציעי משרות לדורשי עבודה, הפניה לאנשי מקצוע – כגון רופאי שיניים, פסיכולוגים ועורכי-דין מתנדבי העמותה ועוד, אשר מסייעים להם לצלוח ולו במעט את הקשיים אותם הם חווים בתקופה קשה זו.

.

עניין מרכזי

 

בשורה מ״עניין מרכזי״: הורידו חינם את האפליקציה שלנו בגוגל פליי לאנדרואיד ‏https://play.google.com/store/apps/details?id=com.centralnilinterest

 

https://www.youtube.com/channel/UC6U28cOAxZQSBHb2uMIgbeA

 

MerkaziTV

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן