מבזקים

חפרו בור, טמנו בו צינורות השקיה ויריעות ניילון, ונתפסו

בעקבות פעילות סמויה של היחידה למניעת השלכה ושריפת פסולת בשטחים הפתוחים של המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים, פונתה פסולת חקלאית במשקל של כ-200 טונות שהוטמנה באופן בלתי חוקי בקרקע במועצה האזורית אשכול; המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פתחה בחקירה*

.

מהמשרד נמסר: "אנו רואים בחומרה פגיעה בשטחים פתוחים המיועדים לחקלאות, ופועלים כנגד מפגעי פסולת, הגורמים לנזקים קשים לאוכלוסייה. המשרד להגנת הסביבה ימשיך לפעול בשיתוף עם רשות הטבע והגנים והיחידות השונות כדי למנוע השלכה ושריפה של פסולת, וימשיך לפעול כנגד עבריינים סביבתיים, אשר משליכים ומטמינים פסולת באופן בלתי חוקי".

.

 

בעקבות תיעוד סמוי של מפקחי היחידה למניעת השלכה ושריפת פסולת בשטחים הפתוחים של המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים, נחשף אירוע שהתרחש בשטחים החקלאיים של מושב שדי אברהם שבמועצה האזורית אשכול, שבו בוצעו עבודות של כלי צמ"ה אשר חפרו בור, ובאופן בלתי חוקי טמנו בתוכו פסולת חקלאית וכיסו אותו. הפסולת שהוטמנה הכילה יריעות ניילון של חממות חקלאיות, צינורות השקיה וגזם.

.

לאחר תיעוד האירוע, פתחה המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה בחקירה פלילית.

.

במקביל, התקיים הליך מנהלי בהובלת מחוז דרום של המשרד, שבמסגרתו נשלחה התראה לבעל השטח בגין הפרת חוק שמירת הניקיון. בטיעוניו כתגובה להתראה, טען החקלאי כי המקום נוקה, והציג לראייה בור פתוח ונקי, וכן קבלות הטמנה על פינוי של כ-20 טון פסולת.

.

אלא שבדיקת פקחי היחידה למניעת השלכה ושריפת פסולת של המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים העלתה ממצאים המוכיחים, כי לא מדובר במיקום שבו בוצעה הטמנת הפסולת. לאור זאת, החקלאים זומנו לשימוע, שבו נדרשו לפעול לניקוי השטח במלואו, לפנות את שאריות הפסולת לאתר מורשה ולהחזיר את מצב השטח לקדמותו. לאחר השימוע, הוצאה מהשטח פסולת במשקל 206 טונות, והועברה לאתר ההטמנה המוסדר "דיה".

*

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן