מבזקים

לפיד מודה: טעיתי כשנסעתי פתאום לארה״ב

יאיר לפיד לא רק שספג ביקורת נוקבת על נסיעתו האישית הפתאומית לארצות הברית בעיצומו של מאבק האיתנים המתנהל בזירה הפוליטית לקראת הקמת גוש שינוי שיעיף סופסוף את הסולטן מבלפור, אלא שדווקא מקרב מחנהו היו שלעגו לו וראו בכך סימן לפחדנות אישית ולוויתור בלי קרב לביבי.

 

עם שובו כינס היום לפיד מסיבת עיתונאים שבה הודה כי טעה בנסיעה המיותרת. ועל כך ייאמר לזכותו כי מודה ועוזב – ירוחם.

 

לפיד הבהיר בדבריו את רצונו באחדות תוך הדגשה כי מבחינתו פסולים לקואליציה רק הכהניסטים מצדדי רוצח ברוך גולדשטיין.

 

ובינתיים קיבל היום במוטריץ׳ חיזוק מהרב דרוקמן המאושפז בבית חולים. יושב ראש הציונות הדתית שב והדגיש כי אין מצב שישב בממשלה שתתימך בדרך כלשהי בידי רע״ם. היום גם נפגש יושב ראש ש״ס דרעי עם נפתלי בנט והביע רצון להצטרף לכל ממשלה שבנט יהיה חלק ממנה. גם החרדים רמזו ואף יותר מכך כי נאמנותם לנתניהו לא תעמוד בדרכם להצטרף בדרך כזו או אחרת לממשלה אחרת שתוקם אם נתניהו ייכשל.

 

ועוד בשורות רעות לנתניהו: מעמדו התערער מאוד גם הליכוד ומתחת לפני השטח נשמעים קולות לפיהם הגיע הזמן להיפרד מנתניהו ולהחליף מנהיג מיידית.

.

לפיד אמר במסיבת העיתונאים:

"אנחנו רוצים אחדות כי זה מה שנכון. אני רוצה להצטרף מכאן למה שאמר נפתלי בנט – ישראל לא יכולה להרשות לעצמה בחירות חמישיות, לא ממשלת ימין או שמאל אלא אחדות ישראלית.  יש לנו 45 ממליצים. זה בלי אלו שאנחנו מדברים איתם, אז ההנחה והתקווה היא שהנשיא יטיל עליי להקים ממשלה ונקים ממשלת אחדות".

.

"מטרתנו היא להקים ממשלה שמקור הכוח שלה הוא שכולנו ציונים ופטריוטים, ממשלה יציבה שלא ראינו הרבה זמן. זה יכול לקרות עוד שלושה שבועות. הממשלה הנוכחית היתה עם בעיית אמון. אי אפשר לסגור עסקה אם אף אחד לא מאמין בך".

.

עוד אמר לפיד כי "מהיום הראשון של יש עתיד אחדות זה מה שאנחנו חותרים אליו, כי זה הדבר הנכון. אני בקשר צמוד עם כל ראשי המפלגות הרלוונטיות. יש אצלנו נכונות אדירה לחבר כוחות ולטפל בחברה ולעצור תהליך של שנאה אחד לשני. נעבוד בשביל אזרחי ישראל.

.

"אנחנו לא פוסלים אף אחד מלבד הכהניסטים, מי שתומכים בברוך גולדשטיין ובתיאוריות גזעניות. גם אם החרדים לא יהיו בממשלה, זה לא אומר שלא נטפל בצרכי קהילתם ונהיה בדיאלוג. תהיה הגינות כלפי הציבור החרדי בישראל".

.

על טיסתו לארצות ביום השואה אמר לפיד: "ביום השואה הייתי פה, אחר כך טסתי. שאלתי את עצמי אם זו לא היתה טעות בדיעבד. אבל אולי זו היתה טעות, ולא הייתי צריך לנסוע".

.

עניין מרכזי

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן