מבזקים

ההתמודדות עם הפרעות קשב וריכוז

בשנים האחרונות זה נראה כאילו הפרעות של קשב וריכוז ממלאות את עולמנו וכאילו הן הגיחו יש מאין. עם זאת, מה שהשתנה באמת זו רק המודעות שלנו לעניין כי אם בעבר אנשים בכלל לא היו מודעים לבעיות כאלה, הרי שהיום זה לא כך. היום המודעות לנושא של הפרעות קשב וריכוז הפכה להיות גדולה מאוד הן אצל ההורים שדואגים לילדיהם והן במערכת החינוך עצמה. לכן, אם גם הילדים שלכם סובלים מבעיות כאלה, או שאתם עדיין נמצאים בשלב שבו אתם חושדים שזה המצב, כדאי שתדעו שיש לכם אל מי לפנות. הדבר הכי גרוע שתוכלו לעשות זה להתעלם מהעניין ולקוות שהוא יעבור מעצמו, שכן ברוב המקרים זה לא באמת יקרה והילד לא באמת ימצא דרכים עצמאיות לטפל בקושי שממנו הוא סובל.

 

אבחון של הפרעות קשב וריכוז

 

אין ספק שאחד מהדברים הראשונים שצריך לעשות כדי שאפשר יהיה לדעת איך להתמודד עם הפרעות שונות של קשב וריכוז, זה לאבחן את המצב. לכן חשוב לפנות אל אנשי מקצוע מובילים כדוגמת פז תורן, שכן אנשי מקצוע כאלה יידעו כיצד לבצע אבחון כמה שיותר מקצועי לילדים שלכם. בדרך כלל מטרת האבחון בתחום של הפרעות קשב וריכוז יכלול מספר מטרות כמו:

  • ההבנה איפה בדיוק נמצא הקושי ובאיזה סוג של פעולות (קריאה, כתיבה וכדומה)
  • ההבנה באיזו דרגת קושי נמצאת הבעיה
  • ההחלטה על סיוע ועזרה לילד

חשוב להבין שיש סוגים רבים ומגוונים של אבחונים בתחום הזה ולכן כמובן שצריך גם לבחור את האבחון המתאים ביותר ואת אנשי המקצוע שאליהם אתם רוצים לפנות.

 

תפקיד ההורים בכל התהליך

 

אם חשבתם לרגע שהתפקיד היחיד שלכם בתור הורים הוא לקחת את הילדים לאבחון של הפרעות שונות בתחום הקשב והריכוז, כדאי שתדעו שזה לא מדויק. למעשה אחד מהתפקידים הכי חשובים שלכם בתור הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז זה לראות איך אתם יכולים לעזור לילד. העניין הוא שגם אם תהיה תוכנית שתסייע לילד, אתם בתור ההורים עדיין צריכים להיות אלה שמעודדים אותו להתמיד ולהשקיע בתרגילים השונים. יש לכם מקום חשוב ביותר ביכולת של הילד להתמודד עם הבעיה שלו ולכן אין מקום להקל ראש בעניין. אם יש לכם התלבטות לאיזה אנשי מקצוע אתם רוצים לפנות מאוד מומלץ יהיה לבדוק אודותיהם לא מעט פרטים, בין אם זה כולל את הידע, את הניסיון או המלצות של הורים אחרים. השילוב המומלץ הוא בין מאבחן מקצועי, טיפול נכון ועזרה בלתי פוסקת מצד ההורים. החדשות הטובות הן שבהרבה מהמקרים הילדים יצליחו להתמודד בצורה נפלאה עם הפרעות הקשב והריכוז שלהם ולכן אין סיבה לחשוש מהעניין. עזרה והכרה במציאות ובקשיים הם כבר חצי מהדרך לשיפור המצב של הילד, אז למה אתם מחכים?

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן