מבזקים

אכיפה הדוקה ברחוב לא מונעת התפשטות מהירה בבני ברק

הבעיה המרכזית שישראל מתמודדת עתה היא האיחור המשווע בהבנה של ראשי המגזר החרדי את חומרת הבעיה. מוזר שאנשי תורה חכמים ונבונים לא למדו את הלקח של הקהילה החרדית בניו יורק ולא יישמו זאת על קהילתם כאן.

 

האיחור הזה עלול להיות גורלי לאלפים בבני ברק שממשיכים להתגורר בבתיהם ללא תנאי בידוד מתחייבים למי שחייבים בכך. הסכנה היא ממשית להדבקת המשפחות ולהתפרצות גדולה של המחלה בקרב רבים.

 

הרושם היום הוא שהרבנים והעסקנים הצליחו יחד עם המשטרה להרחיק את החרדים מהרחובות. זה קרה לא לפני שהחרדים נתעמתו באלימות עם חיילים שצורפו לשוטרים בסיורים בעיר. החיילים נאלצו ללבוש מדי מד״א. לא פחות ממדהימה הכניעה של הצבא והממשלה לחוליגנים.

 

והיום אומר השר לביטחון הפנים גלעד ארדן:

״המשטרה באכיפה הדוקה וחסרת תקדים בבני ברק. המצב לפיו החולים וחייבי הבידוד, שאין בביתם תנאי בידוד, עדיין רשאים להישאר בביתם הוא הגורם להמשך הפצת הנגיף והוא הדחוף ביותר לטיפול.

.

״אדרוש שמשרד הבריאות יוציא בדחיפות צווים שיחייבו חולים ומחוייבי בידוד לצאת מהעיר למלוניות. יש לעצור בכל דרך את המשך ההדבקה בעיר, זה למען הבריאות של כולנו״, דברי השר ארדן.

.

ובינתיים, גם במקומות נוספים, אכיפת התקנות היא המסובכת ביותר במגזר הזה. הנה הודעה משטרתית מהיום:

 

 

משטרת ישראל עצרה הבוקר לחקירה 6 חשודים המשתייכים לפלג הירושלמי שקיימו תפילה בבית כנסת בעיר מודיעין עלית בניגוד לתקנות ולאחר שלא נענו להוראת השוטרים להתפזר, סרבו להזדהות והתעמתו עם השוטרים.

.

במסגרת פעילות האכיפה של משטרת ישראל לסיוע למשרד הבריאות בבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל, הבחינו הבוקר השוטרים במספר מתפללים המקיימים תפילה בתוך בית כנסת בעיר מודיעין עלית.

השוטרים הורו למתפללים להתפזר, אך אלו המשיכו בתפילתם והתעלמו מקריאות השוטרים. השוטרים עצרו לחקירה 6 חשודים בהפרת התקנות לשעת חירום ואי ציות להוראות השוטרים.

*

אנו קוראים לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות ולקיימן במלואן. מרבית הציבור בעיר נשמע להנחיות ומשטרת ישראל פועלת ותמשיך לפעול בכוחות מתוגברים לאכיפה נגד אלו המפרים אותן ומסכנים את בריאות הציבור.
——

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן