מבזקים

הביקוש לציוד מעבדות איכותי ואמין מרקיע שחקים בתקופת הקורונה

מגפת הקורונה זורעת הרס חסר תקדים בחברה האנושית וספציפית מסבה נזק נרחב ועמוק למשק ולכלכלה כולה. בעוד אינספור בתי עסק וארגונים בארץ ובעולם כולו נאבקים על המשך קיומם בימים אלו, בתחומים מסוימים יוצרת המגפה דווקא עלייה בביקושים, במקרים מסוימים עד כדי עיכוב בזמני האספקה. אחד התחומים בהם מורגשת עלייה ניכרת בביקוש, הוא זה של ציוד מעבדות. אילו פריטי ציוד מעבדתי הפכו מבוקשים וחשובים יותר מתמיד במהלך חצי השנה האחרונה ועל מה מקפידים כאשר רוכשים ציוד מסוג זה למעבדת מחקר בה מנסים לחקור את נגיף הקורונה?

 

ממקפיאים תעשייתיים ועד אוטוקלאב – ציוד מעבדות מבוקש בתקופת הקורונה

אחוז עצום ממעבדות המחקר הקיימות בעולם המערבי הוסב בחודשים האחרונים לחקר נגיף הקורונה, באחד משיתופי הפעולה הגלובאליים הגדולים והמרשימים ביותר של כל הזמנים. גם מעבדות רבות אשר בימים כתיקונם משמשות לחקר של דברים שונים לחלוטין מארחות כיום מדענים אשר חוקרים היבט זה או אחר של הנגיף ושל המגיפה כולה, ורבות מהן הצטיידו מחדש במהלך החודשים האחרונים, על מנת לספק את התנאים, הכלים והסביבה המקצועית המתאימה על מנת לחקור את הנגיף ביעילות ובבטיחות.

 

בין פריטי הציוד המעבדתי החשובים וההכרחיים לצורך מחקר בטוח ואפקטיבי של נגיפים ניתן למצוא, למשל, אוטוקלאבים וסטריליזטורים למיניהם. אוטוקלאב הוא סוג של דוד עיקור מקצועי הפועל באמצעות קיטור, ומאפשר לחטא ולעקר כלים ומיכלים שונים במהירות יחסית ובצורה מושלמת ובטיחותית. גם סטריליזטורים הם מכשירים המשמשים לחיטוי ועיקור מקצועיים של כלים וכד', אך במקרה זה פעולת החיטוי מתבצעת באמצעות מפוח המזרים ומסחרר אוויר חם בתא, ומאפשר להגיע לטמפרטורה המדויקת הנדרשת. בכל מקרה, חיטוי ועיקור הם תהליכים בסיסיים והכרחיים בחקר של נגיפים, במיוחד אם מעוניינים להבטיח שצוות המעבדה לא יידבק ויוכל לעבוד לאורך זמן בצורה בטיחותית.

בנוסף למכשירי חיטוי ועיקור מקצועיים ותעשייתיים למיניהם, נעשה במעבדות המחקר גם שימוש נרחב ונפוץ בפריטים בסיסיים ומוכרים יותר, דוגמת מקררים ומקפיאים תעשייתיים. גם כאן מדובר במכשירים מקצועיים המיועדים לשימוש מעבדתי, ולא סתם בכל מקפיא או מקרר גדול, מהסוג שמוצאים בסופרמרקט – מקררים תעשייתיים מעולם הציוד למעבדות מגיעים במגוון צורות וסוגים שונים, ולרוב מאפשרים שמירה על טמפרטורה מדויקת ביותר לאורך זמן, מתאפיינים בגישה נוחה לפריטים המאוחסנים ובחלונות המאפשרים להביט בפריטים הללו מבחוץ ובעיקר מצוידים במערכות המבטיחות כי ימשיכו לפעול בצורה מושלמת לאורך זמן רב, על מנת שלא לסכן את התקדמות המחקר בגלל בעיות טכניות שעלולות להופיע.

 

רכישת ציוד מעבדתי לחקר הקורונה – על מה שמים דגש במעבדות?

כפי שכבר ציינו, החשיבות של ציוד מעבדתי איכותי, אמין וכזה המתפקד תמיד בצורה מספקת וללא בעיות טכניות חמורות היא רבה ביותר, הן מהפן הבטיחותי (של שמירה על בריאותם וביטחונם האישי של המדענים והחוקרים) והן מהפן המקצועי (של התקדמות רציפה ומהירה ככל הניתן של המחקר).

לכן, בהזמינם ציוד מעבדות חדש, על מנהלי המעבדות להקפיד על מספר דגשים חשובים ומרכזיים – בראש ובראשונה, יש לוודא כי רוכשים פרטי ציוד של חברות מובילות המתמחות ספציפית בייצור ציוד למעבדות, ולא לנסות ולחסוך כסף באמצעות רכישת ציוד זול יותר של חברות המייצרות מוצרים כלליים (כלומר, לא ייעודיים עבוד מעבדות), או חברות המייצרות עבור ענפים ותחומים אחרים בכלל. כאשר רוכשים ציוד המיועד ספציפית למעבדות, אפילו כאשר מדובר במקרר או מקפיא תעשייתי (מהם ניתן למצוא דגמים רבים ושונים, דוגמת כאלו המיועדים בכלל לתעשיית המזון), ניתן להיות בטוחים כי הוא אמין ואיכותי, וכי הוא מגיע עם האחריות המלאה והמתאימה.

 

 

***באדיבות חברת אלקטרוטרם, החברה המובילה בתחום ציוד למעבדות, גופי חימום, תנורים תעשייתיים ועוד.

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן