מבזקים

ביטוח תאונות אישיות? לא בטוח שכדאי!

מכרו לכם ביטוח תאונות אישיות או שאתם חושבים לעשות אחד? חכו, לא בטוח שכדאי לכם. מחיר של פוליסה כזו עשוי להגיע למאות שקלים בחודש שלא בטוח שאתם צריכים להוציא אותם. אם ומתי כדאי לעשות את הביטוח? הנה הדברים שחשוב שתדעו:

ביטוח תאונות – לא לכל אחד

מוכרים אותם בשמות "ביטוח הגנה אישית" או "כיסוי 360" אבל בפועל, מדובר על ביטוח שזכה אתכם בפיצוי כספי במקרים של פציעה חמודה (שבר, כוויה בדרגה גבוהה, נכות וכד').

 

אם אתם נמנים על אוכלוסייה שהסיכון שלה לסבול מפציעות נמוך (למשל, נהגים זהירים, לא משתתפים בספורט אתגרי ולא עובדים בעבודות מסוכנות) – הסיכון שלכם לסבול מפציעה כזו שתזכה אתכם בפיצוי קיים – אבל נמוך וראוי לשקול אם לעשות ביטוח תאונות אישיות.

 

לעומת זאת, ציבור אשר נמנה בחלק שיש לו סיכוי גבוה יותר להיפגע ולהיפצע באופן חמור – יכול שייטיב עמו לעשות את הביטוח. במיוחד אם בעקבות הפציעה היכולת לעבוד נפגעת גם כן והפרנסה ביחד איתה. הביטוח מעניק פיצוי כספי במקרה ונגרמה אחת מהפציעות הנ"ל בהתאם לגובה הפיצוי שסוכם מול חברת הביטוח – סכום שיכול לסייע כלכלית בתקופת ההחלמה והשיקום.

 

במידה ואתם עדיין מבולבלים, תוכלו לדעת האם כדאי לעשות ביטוח תאונות ובאיזה סכום פיצוי אם תשאלו את עצמכם שתי שאלות;

 

1) עד כמה פציעה משפיעה על היום יום שלי והיכולת שלי להתפרנס?

 

אם התשובה היא כמעט ולא משפיעה – אין סיבה שתעשו את הביטוח.

 

אם התשובה היא שכן – תצטרכו להבין עד כמה היא משפיעה ומה הוא סכום הפיצוי שתזדקקו לו בקרות הפציעה (חס וחלילה).

 

להמחשה, החלמה משבר ברגל יכולה להתארך מספר חודשים. לכן, אם אתם עובדים בעבודה שדורשת מכם לעמוד ברוב הזמן תצטרכו מקור הכנסה חליפי לתקופה הזו.

 

2) כמה כסף פנוי יש לי?

 

אם אין לכם כסף פנוי בסוף החודש כנראה שלא כדאי שתוציאו אותו על ביטוח תאונות אישיות. אך כן אפשר לסייג אנשים שעובדים במקצועות מסוכנים וצריכים את הביטוח הזה.

 

אם יש לכם כסף פנוי – ביטוח זה תמיד דבר טוב.

סכום הפיצוי משפיע על הפרמיה – אם אתם מתלבטים אפשר ללכת על שווי פיצוי נמוך

אם עדיין אתם רוצים לעשות את הביטוח ויש בכם את ההתלבטות האם כדאי, תעשו ביטוח עם סכום פיצוי נמוך ככה שגם הפרמיה שתשלמו בכל חודש תהיה נמוכה.

ניתן לרכוש ביטוח תאונות החל מ 20 ש"ח בחודש, הכל תלוי בגובה הפיצוי שתרצו לקבל ובסיכון שלכם להיפצע (מחושב על-ידי חברת הביטוח לפי גיל, מקצוע, תחביבים וכו')

 

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן