מבזקים

יתרונות של העסקת עובדים שעובדים מהבית

השנה האחרונה הביאה למהפכה של ממש בעולם התעסוקה ובחברות רבות החלו השכירים לעבוד מהבית. תעשיית ההייטק הייתה למעשה מהחלוצות לאמץ את המודל של עבודה מהבית, בשל הקירבה לטכנולוגיות מתקדמות, הגישה לתשתיות אינטרנט מהירות, ובגלל העובדה שעל מנת לתת שירותים דיגיטליים גלובליים נדרשת מהעובדים זמינות רבה במרבית שעות היממה.

העסקת עובדים מהבית יכולה להוות אתגר לא מבוטל לעובדים שהתרגלו במשך שנים ארוכות לעבוד במשרה מלאה מהמשרד. יש מעסיקים החוששים לאפשר לעובדיהם להימצא במרחק מהם. אך היתרונות הרבים של מיקור חוץ הייטק, גרמו לכך שמספר עצום של חברות הייטק החלו להעסיק את עובדיהן מהבית ולהעסיק עובדים חדשים ונוספים באמצעות מיקור חוץ.

מהם היתרונות של מיקור חוץ בחברות הייטק?

  • עובדים מרוצים – עובדים אשר ניתנת להם האפשרות היכן לעבוד, הם עובדים מאושרים ומרוצים יותר וככל שהעובד שבע רצון כך תפוקת העבודה שלו עולה.
  • חסכון בנדל"ן והוצאות משרד – המעסיק אינו צריך לדאוג לעובד לעמדת עבודה – הנדל"ן בישראל הוא מהיקרים בעולם, שטח משרד של עובד הייטק הוא יקר ביותר. בנוסף המעסיק אינו צריך לשלם עבור הוצאות משמעותיות נוספות – ציוד משרדי, כיבוד, חשמל וכו'.
  • זמן נסיעות – מרבית חברות ההייטק נמצאות באזור תל אביב, ההגעה למקום העבודה יכולה לנוע בין 1/2 שעה לשעה לכיוון אחד – כלומר ניתן לחסוך בין שעה לשעתיים ביום שאותן העובד יכול לנצל ביעילות רבה יותר. החיסכון של הנסיעות בחודש שווה לשלושה עד חמישה ימי עבודה!
  • גמישות בעבודה – עבודה מהבית מאפשרת לעובדים גמישות רבה, המאפשרת להם לעבוד בשעות הנוחות להם (כל עוד זה נעשה באישור החברה), כאשר העובד יכול לעבוד בשעות המתאימות לו, התפוקה שלו תעלה מכיוון שבשעות העבודה הוא לא יהיה טרוד בנושאים אחרים.
  • תפוקה – כיום, זה פשוט מאוד למדוד את תפוקת העובדים, חברות רבות גילו שכאשר העבודה נעשית מהבית או במיקור חוץ, חלה עלייה בתפוקה וחל קיצור בזמנים בהם בוצעו פרויקטים לעומת פרויקטים שנעשו In-house.
  • מחלות – עובדים מהבית חשופים פחות למחלות (אקטואלי במיוחד בתקופת מגפת הקורונה). הסיכוי שעובד מהבית יידבק במחלה וידביק את שאר הצוות קטן ביותר. במידה ואחד העובדים חולה זה לא נורא, אבל עם צוות שלם נדבק, הדבר עלול לגרום להשבתת הפרויקט לתקופה ארוכה.

איך שומרים על תרבות ארגונית עם מיקור חוץ ועבודה מרחוק?

גם בחברות בהם מרבית העובדים לא עובדים במשרד, עדיין יש מטלות שצריך לעשות, קיימים מנהלים בדרגות ניהול שונות ובסופו של דבר צריך להשיג את מטרות לחברה. אך האתגרים בחברה כזאת היא של בניית ושמירת התרבות ארגונית ויצירת ערוצי תקשורת בין העובדים היכולים להיות רחוקים אחד מהשני (לעיתים הם גם נמצאים באזורי זמן שונים) הפתרון הוא לקיים מספר רב של פגישות ווידאו (דרך זום או כל פלטפורמה אחרת המתאימה לארגון שלכם), חשוב ליצור קשר כל העת עם העובדים על מנת שלא ירגישו בודדים אלא שהם חלק מצוות ומחברה שדואגת להם. כדאי ליצור גם מפגשים (וירטואליים), אשר אינם עוסקים בהכרח בענייני עבודה כך שהעובדים יוכלו להכיר אחד את השני יותר טוב. בנוסף כדאי לציין אירועים מיוחדים יחד (ימי הולדת, חגים וכו'). נסו להיות יצירתיים, חשוב לשמור על עובדים מאושרים, הם בסופו של דבר הנכס החשוב ביותר של החברה.

 

האם מסובך למצוא עובדים במיקור חוץ בהייטק?

כיום, זה פשוט מתמיד למצוא עובדים מרחוק, חברות כוח אדם מתורגלות לערוך ראיונות טלפוניים וראיונות בווידאו. כאשר המעסיק יודע מהם הצרכים המדויקים לתפקיד, חברת כוח האדם תוכל לעשות עבורו את רוב תהליכי הסינון, כך שהוא צריך למעשה בסופו של דבר לסנן בין מספר מועמדים קטן, איכותי ומקצועי.

 

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן