מבזקים

מתכננים מסיבת אוזניות – על מה חשוב להקפיד?

בשנים האחרונות מתוודעים יותר ויותר אנשים לקונספט הפופולארי של מסיבת אוזניות. מדובר במסיבות אשר אינן כוללות רמקולים גדולים וצעקניים, כמו כל המסיבות בהן נכחנו בחיינו, אלא כאלו בהן כל אחד מהמשתתפים מקבל סט אוזניות אלחוטיות, ובכולן משודרת המוזיקה של המסיבה. כך מתקבלת "מסיבה שקטה" לחלוטין כלפי חוץ, אך עבור כל אחד מהמשתתפים זו מסיבה לכל דבר ועניין, אפילו עם איכות שמע גבוהה במיוחד, מהסוג שלא נמצא באף מסיבה מבוססת רמקולים. מהן הנקודות ופריטי הציוד עליהן/ם חשוב להקפיד כאשר מתכננים מסיבת אוזניות?

 

מספיק סטים של אוזניות אלחוטיות – נתחיל עם פריט הציוד המרכזי והחשוב ביותר המהווה את לב המסיבה – האוזניות. במסיבות אוזניות נעשה שימוש באוזניות אלחוטיות כמובן, המתחברות לרוב באמצעות בלוטות' למשדר מרכזי המשדר לכל המסיבה את המוזיקה. כך כולן מסונכרנים ומאזינים לאותו הדבר בדיוק בכל רגע נתון. חשוב להקפיד על כך שיהיו מספיק זוגות אוזניות עבור כל אחת ואחד מהמשתתפים במסיבה, כולל כמה זוגות נוספים ליתר ביטחון. זאת מכיוון שברגע שנגמרות האוזניות, כל אדם נוסף המעוניין להצטרף למסיבה לא יכול לעשות זאת. ניתן כמובן לקנות או לשכור במרוכז את כל האוזניות האלחוטיות הנדרשות עבור מסיבת אוזניות, כולל אוזניות צבעוניות ומעוצבות המיועדות ספציפית למטרה זו. כך גם תבטיחו איכות שמע אחידה במסיבה, כמו גם את העובדה כי הכל יעבוד כמו שצריך והאוזניות "יתקשרו" עם המשדר המרכזי בצורה חלקה וטובה.

 

משדר – הפריט הבא והמתבקש עבור מסיבת אוזניות הוא כמובן משדר מרכזי חזק ואיכותי מספיק ממנו נשדר את המוזיקה לכל האוזניות. במידה ושוכרים את האוזניות האלחוטיות במיוחד עבור המסיבה, ניתן כבר לשכור גם את המשדר כחבילה אחת כוללת, וכך גם להבטיח כי הכל עובד יחדיו כמו שצריך. חשוב להקפיד על משדר המתאים למספר המוזמנים והאוזניות אליהן הוא אמור לשדר ולארגן למשדר מיקום מרכזי ממנו ישנם קווים ישירים לכל שטח המסיבה, כמו גם נקודת חשמל קרובה (או מקור אנרגיה אחר כלשהו, כתלות בסוג המשדר הספציפי.

 

לבחון את המיקום והציוד מבעוד מועד – נקודה נוספת עליה חשוב במיוחד להקפיד במקרה של מסיבת אוזניות היא בדיקה מקדימה של מיקום המסיבה ושל הציוד הנדרש. זאת מכיוון שמסיבת אוזניות שונה במהותה לחלוטין ממסיבות רגילות שונות אותן אלי ערכתם בעבר. במקרה של מסיבת אוזניות חשוב במיוחד לוודא דברים מסוימים עליהם המסיבה עשויה לקום או ליפול. למשל – מיקום המשדר המרכזי, בדיקה מקדימה של הציוד על מנת לוודא כי כל האוזניות עובדות כמו שצריך וקולטות את המשדר בלי בעיה, הסדרת מקור אנרגיה או נקודת חשמל עבור המשדר וכו'. רק בדיקה מקדימה שכזו יכולה לגלות כשלים שונים בציוד או במיקום (למשל, אין מקום נוח לשדר ממנו לכל האוזניות בלי שבחלק מהשטח לא תהיה קליטה טובה), כשלים אשר גילוי מקדים מאפשר לתקנם בקלות, אך אי גילויים עלול להרוס את המסיבה.

ציוד אקסטרה – במסיבת אוזניות מומלץ במיוחד גם לוודא כי יש באמתחתכם גם ציוד אקסטרה – לפחות עוד משדר אחד לגיבוי וכמה וכמה זוגות נוספים של אוזניו אלחוטיות, מעל ומעבר למספר המוזמנים המקורי. זאת מכיוון שמוזמן/ת אשר האוזניות שלהם מפסיקות לעבוד פשוט לא יכולים להשתתף יותר במסיבה. במקרה של המשדר, כל תקלה קטנה עלולה לעכב או לסיים את המסיבה (שכן לא יהיה לנו איך לשדר את המוזיקה לאוזניות של כל המשתתפים), כך ששווה להחזיק לפחות מכשיר אחד לגיבוי.

 

*** היכנסו עכשיו לאתר טרטל חנות אונליין של ציוד הגברה והזמינו מהמומחים בתחום.

 

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן