מבזקים

נתניהו משליט אנרכיה ועלול למצוא עצמו מחוץ לבלפור

נתניהו מסרב לאפשר למנות את בני גנץ כשר המשפטים, זאת חרף ההסכם הקואליציוני שמכוחו מתפקדת ממשלת המעבר ולמרות הוראת בגצ. נתניהו יצא ידי חובה בקיום דיון סרק כפי שהורה בית המשפט העליון שבו אמר כי אין למנות עתה שר משפטים כיוון שהוא מתכוון להקים ממשלה חדשה כבר בימים הקרובים. מאוחר יותר בישיבת הממשלה, שנערכה בזום ולוותה במהומות ובצעקות נפלה ההצעה למנות את גנץ. נתניהו ניסה בניגוד לחוק ובניגוד להודעת היועץ המשפטי לממשלה, להעלות להצבעה את מינויו של אקוניס לתפקיד ההצעה עברה והיא מנוגדת לחוק. הכנסת לא תאשר את ההחלטה הלא חוקית הזו  בג״צ עיכב את המהלך וצפוי לבטלו  במקביל מתרבות הדרישות להכריז נבצרות של נתניהו להמשיך לכהן בשל ניגוד העניינים שבו הוא שרוי

גנץ היה שר משפטי זמני מאז התפטרות ניסנקורן אך בתום 90 יום סרב נתניהו לאפשר לו מינוי קבוע ומאז אין לישראל שר משפטים. גנץ הדגיש היום כי הוא המועמד היחיד לתפקיד. בסיום הישיבה הוחלט כי נתניהו וגנץ ידונו בנושא המטרה להגיע למועמד מוסכם התוך 48 שעות. לכל ברור כי זהו תרגיל התחמקות שקוף שתכליתו התחמקות. נתניהו: בית המשפט העליון קיבל החלטה שנקיים דיון על מינוי שר משפטים. לדעתי מינוי שר משפטים צריך להתבצע על ידי ממשלה שתקום בימים הקרובים. ישראל מצויה כבר כמה חודשים בתת תפקוד בגלל התנגדות נתניהו למינוי שרים מטעם כחול לבן.

.

"ראש הממשלה, הנאשם באישומים חמורים, פועל בניגוד עניינים מזעזע. היועמ"ש קבע זאת בזמן אמת, וברגעים אלה ממש פעל נתניהו באופן בלתי חוקי בסוגיה מהותית לניגוד ענייניו. ראוי שידעו זאת כל מי שאוהבים את המדינה, ושוקלים לחבור פוליטית אל האיש.

אשרינו שיש שופטים בירושלים."

.

בשבוע הבא יפוג המועד שנתניהו יוכל להקים בו קואליציה. ככל הנראה יבקש הארכה בת 14 ימים אלא אם בנט יצהיר מפורשות כי פניו להקמת ממשלת שינוי.

רמי יצהר Rami Yitzhar
עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן