מבזקים

זינוק במשיכת מזומנים מהכספומטים

נתוני חברת שב"א (שרותי בנק אוטומטיים), מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, מעידים כי המשק הישראלי מתאושש בצורה מהירה ממשבר הקורונה בכל הקשור להוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי ומשיכות המזומן.

בחודש אפריל 2021 זינקו ההוצאות של הישראלים בכרטיסי אשראי בשיעור חד של 60.24% לעומת חודש אפריל 2020, שבמהלכו חל הסגר ההרמטי הראשון, הוטלו מגבלות על התנועה והפעילות במשק נעצרה כמעט לחלוטין.

במהלך אפריל 2021, שבמהלכו חל חול המועד פסח תשפ"א ויום העצמאות ה-73 למדינת ישראל, הוציאו הישראלים בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 31.838 מיליארד ₪, לעומת סכום של 19.869 מיליארד ₪ שהוציאו באפריל 2020. הסכום באפריל השנה נמוך ב-10% מהסכום שהוציאו הישראלים בחודש מרץ שעמד על 35.340 מיליארד ₪. באפריל 2019 סכום ההוצאות הכולל בכרטיסי אשראי הגיע ל-26.679 מיליארד ₪.

משה וולף, מנכ״ל שב״א: ״אפריל הוא החודש המלא הראשון שבו המשק נפתח בצורה נרחבת וכמעט מלאה לחלוטין. הגידול החד בהוצאות בכרטיסי אשראי הוא שילוב של החזרה לשגרה מצד אחד ומהצד השני של המעבר מהשימוש במזומן לכרטיסי אשראי. כניסת הארנקים הדיגיטליים, המעבר לאמצעי תשלום מתקדמים גורם לציבור הישראלי להשתמש בכרטיסי אשראי גם לתשלומים בסכומים קטנים״.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן