מבזקים

נדחתה הדרישה לחקירה פלילית נגד ח״כ ניצן הורוביץ

*הפרקליטות לא תחקור את ח"כ ניצן הורוביץ על אמירתו כי 'היה מקום בהאג לפתיחה בחקירה נגד ישראל'. הפרקליטות: "ההתבטאות נאמרה במטרה להביע ביקורת פוליטית"*.

המשנה לפרקליט המדינה עו"ד נורית ליטמן הודיעה בתשובה לח"כ בן גביר כי הפרקליטות לא תחקור את יו"ר מרץ ח"כ ניצן הורוביץ בגין סיוע לאוייב בשעת מלחמה.

יו"ר עוצמה יהודית (מסיעת הציונות הדתית), ח"כ איתמר בן גביר פנה ליועמ"ש בבקשה להורות על פתיחה חקירה פלילית נגד יו"ר מרץ ח"כ ניצן הורוביץ, על אמירתו בראיון לרשת 13 כי "היה מקום להחלטה של בית הדין בהאג לחקור את ישראל".

הפרקליטות קבעה בתשובתה לח"כ בן גביר כי תמיכתו של הורוביץ, בנוגע להודעת ביה"ד בהאג על כוונתו לפתוח בחקירה נגד ישראל, אינה עולה בגדר חשד לבגידה או לסיוע לאויב במלחמה.

עו"ד ליטמן כתבה בתשובתה כי "אין בדברים כדי לבסס חשד לקיומה של עבירה פלילית. ההתבטאות נאמרה במטרה להביע ביקורת פוליטית ולא במטרה לסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל". עוד הוסיפה ליטמן כי "למען הסר ספק, ההתבטאות האמורה אינה מקיימת גם את העבירה שכותרתה בגידה".

*ח"כ איתמר בן גביר מסר:* "שוב הפרקליטות עושה הנחות לאנשי מרצ. מעניין שפתאום לא מעניינת אותם לשון החוק, שמגדירה בצורה מפורשת את המעשים של ניצן הורוביץ: סיוע לאויב."

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן