מבזקים

ביידן דורש מישראל – חדל הפצצות אזרחים ברצועה

מגעים מתקדמים להפסקת אש שתחל עוד לפני סוף השבוע. הדיווחים על המגעים מתפרסמים בעולם. ישראל אינה מודה בכך וכבעבר סבב הקרבות הזה יסתיים כקודמיו – בהודעה ישראלית של שקט ייענה בשקט. מצרים וקטאר מובילות את המגעים.

נשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן שוחח ביום רביעי שוב ביוזמתו  עם נתניהו זאת לאחר ששמע סקירות מודיעיניות מפורטות וקיבל דיווחים ממזכיר המדינה, משר ההגנה ומן הגורמים הפוליטיים במפלגתו.

בסיום השיחה פירסם הבית הלבן הודעה מיוחדת שבה נאמר כי הנשיא אמר לנתניהו שארצות הברית מצפה שהפסקת הירי הישראלי תתחיל עוד היום. במילים אחרות: ביידן מורה לנתניהו להפסיק את ההפצצות היזומות של חיל האוויר ולהסתפק בשימוש בכוחות האוויריים רק לצורך ניטרול משגרי רקטות או מניעת ירי אחר.

במקביל קיבל גם שר הביטחון בני גנץ טלפון ממקבילו האמריקני  שר ההגנה העביר לגנץ את תמצית ההנחייה של הנשיא ביידן לנתניהו  השיחה הזו התקיימה כדי למנוע מצב שבו נתניהו יסתיר את מהות דברי ביידן וגנץ לא יוכל לטעון שלא ידע.

נתניהו הגיב על הפרסום בבית הלבן:

"נחוש להמשיך במבצע הזה עד שיושג היעד שלו – להחזיר את השקט והביטחון לכם, אזרחי ישראל".

יצויין כי גם רוסיה הודיעה שלא תקבל המשך פגיעה באזרחים בעזה. מנהיגים אירופים בהם נשיא צרפת מקרון דורשים מישראל להסכים להפסקת אש.

במהלך היום בוצע ירי מהרצועה לעוטף עזה ולשפלה. בשעות אחר הצהריים היה ירי מאזור צור בלבנון לכיוון צפון הארץ. ארבע רקטות חלק מהרקטות נפלו בים וככל הנראה היה יירוט אחד של כיפת ברזל. בקריית מוצקין נפתחו המקלטים הציבוריים. ישראל הגיבה בירי ארטילרי קצר לכיוון מקורות הירי

ההערכה היא שהירי בוצע בידי ארגון פלסטיני  יוניפי״ל הודיע שפתח במגעים עם שלטונות ישראל ולבנון שתכליתם שמירת השקט זאת לאחר שלוש תקריות ירי מלבנון לכיוון ישראל.

״עניין מרכזי״

 

בשורה מ״עניין מרכזי״: הורידו חינם את האפליקציה שלנו בגוגל פליי לאנדרואיד ‏https://play.google.com/store/apps/details?id=com.centralnilinterest

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן