מבזקים

ביידן: לי נתניהו לא מעז לשקר

הנשיא האמריקני ג׳ו ביידן מביע שביעות רצון מן הצייתנות של נתניהו וכניעתו המהירה והחד משמעית להוראה שהעביר ביום רביעי לשליט הישראלי להפסיק את הלחימה מיידית עוד לפני סוף השבוע.

כשפירסמנו פרטים בלעדיים על ההוראה שקיבל נתניהו לחדול מן ההפצצות בעזה מיידית, ביבי אמנם יצא בהכרזות נפוחות חזה לפיהן זה לא בא בחשבון. אחרי הכל הוא חייב להיראות גבר בעיני הבבונים המעריצים. אבל בפועל, הצייתנות היתה מלאה.

ביידן אמנם חשד בנתניהו שיעוות את דבריו ומיהר לשגר את שר ההגנה ואת שר החוץ לדבר עם בני גנץ ולהבהיר לו חד משמעית את ההוראה שניתנה מהנשיא לנתניהו. גנץ נכנס לעובי הקורה, חיל האוויר והמודיעין לחצו על הגז – סיימו עוד כמה משימות קטנות וכבר בלילה שבין חמישי לשישי שזה עדיין יום חמישי בוושינגטון המלחמה הסתיימה.

לזכותו של הנשיא האמריקני ייאמר שעמד בלחצים לא פשוטים מצד האגף הקיצוני במפלגתו ובעיקר בלחץ התקשורת האמריקנית שממשיכה לכעוס ובצדק על הפלת המגדל שבו שכנו תחנות טלוויזיה ומערכות עיתונים זרים. ביידן השיב לנתניהו במחמאות על צייתנותו.

במסיבת עיתונאים בבית הלבן יחד אמר ביידן כי נתניהו "מעולם לא הפר את הבטחתו כלפי. אמרתי לנתניהו מה המטרות שלנו לגבי הפסקת האש והוא עמד בהתחייבותו". ביידן התייחס בנוסף למצב המתוח בירושלים ואמר כי יש "להפסיק את המהומות בין הקהילות בירושלים, זה חייב להיפסק. אנחנו נתעקש שאזרחים ישראלים – יהודים וערבים – יקבלו יחס שווה. ביבי מכיר את עמדותיי. אחת מהסיבות שהשגנו הפסקת אש ב-11 ימים  – לא עשיתי מה שאנשים אחרים עשו. אני לא מדבר על מה שאני אומר לאנשים בשיחה אישית". ביידן הוסיף: "בפעם האחרונה זה לקח 56 ימים להשיג הפסקת אש, אני מתפלל שהיא תחזיק מעמד". 

ביידן הוסיף כי צריך להבטיח את ביטחונם של הפלסטינים בעזה ובגדה המערבית ולהכיר בכך שאבו מאזן הוא המנהיג הבלעדי של הפלסטינים ושחמאס הוא ארגון טרור. בהמשך אמר כי הוא לא היחיד שדיבר עם צד ישראלי ופעל להפסקת אש, והוסיף כי כל הצוות שלו, ביניהם שר החוץ ושר ההגנה דיברו עם מקביליהם ועם גורמים אזוריים כדי להביא להפסקת אש.

הנשיא הדגיש כי "אין שום שינוי במחויבות לביטחון ישראל" והבטיח לפעול יחד עם מדינות אחרות על מנת לבנות חבילת סיוע לשיקום רצועת עזה לאחר ימי הלחימה. אשר לקולות בתוך המפלגה הדמוקרטית שקראו ללחוץ על ישראל, אמר ביידן: ״המפלגה שלי עדיין תומכת בישראל״. ביידן הוסיף כי לא יהיה שלום באזור עד שכל הצדדים יגידו מפורשות שהם מכירים בזכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית עצמאית.

״עניין מרכזי״

בשורה מ״עניין מרכזי״: הורידו חינם את האפליקציה שלנו בגוגל פליי לאנדרואיד ‏https://play.google.com/store/apps/details?id=com.centralnilinterest

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן