מבזקים

שביעות רצון מזהות השגריר האמריקני החדש בישראל

השגריר האמריקני החדש בישראל צפוי להיות טום ניידס, יהודי אמריקני שמילא שורה של תפקידים כלכליים בכירים בממשל אובמה ומאז בשוק הפרטי. בישראל מרוצים מאוד מן המינוי הזה של הנשיא ביידן. בכיר יהודי נוסף שתפס ג׳וב הוא רם עמנואל שמונה השגריר האמריקני ביפן. עמנואל היה ראש סגל הבית הלבן בממשל אובמה ובהמשך נבחר להיות ראש העיר שיקגו. את הבר מצווה של בנו הוא ערך בכותל המערבי.

רשת NBC היא שדיווחה הלילה על שורת המינויים החדשה בשירות החוץ ברחבי אסיה. המועמד שנבחר לשרת בישראל הוא טום ניידס, כלכלן בכיר ששירת במחלקת המדינה בתקופתו של הנשיא אובמה. ניידס הוא פעיל ותיק במפלגה הדמוקרטית, ובקהילה היהודית בארה"ב.

הוא מכה בשנים האחרונות כסגן נשיא תאגיד מורגן סטנלי. בשנים 2011–2013 שירת כסגן מזכיר המדינה של ארצות הברית לענייני ניהול ומשאבים. שגריר ישראל בוושינגטון לשעבר מייקל אורן אמר כי ניידס "תמיד היה זמין וניסה לסייע. הוא אוהב ישראל ודעותיו מתונות ולא קיצוניות. מינוי שלו יהיה ברכה לישראל".

גארי גינסבורג, בכיר בתאגיד טיים וורנר וחבר הוועד המייעצת בקרן בראשית, וחברו של ניידס, אמר לפי הביביתון: "איני יכול לדמיין בחירה טובה יותר לתפקיד השגריר לישראל. לתום יש הבנה עמוקה לחשיבות המדינה לעם היהודי. הוא תמיד העריך את חשיבות הברית החזקה בין ישראל לבין ארה"ב ובוודאי יחזק אותה כשגריר. תום הוא אדם ישר שיגיד לך מה הוא חושב. הוא מאמין גדול בחשיבות התמיכה הדו מפלגתית בישראל ויהיה מתווך הוגן כי כזה היה בכל תפקידיו. הוא ביקר בישראל פעמים רבות, מכיר היטב את המדינה ויש לו קשר עם מנהיגים יהודים רבים".

בישראל קיבלו בברכה את החלטת ביידן להותיר את השגרירות בירושלים. עם זאת, נמסרה אי שביעות רצון גלויה ומופגנת מן ההחלטה לחדש את פעילות הקונסוליה בירושלים למען הקשר עם הפלסטינים ובראשה הרשות של אבו מאזן.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן