מבזקים

פרשנות מעניינת של חיים רמון על הסיבות לנפילתו של נתניהו

חיים רמון, פעם מבכירי הפוליטיקה בישראל שאפילו היה המשנה לראש הממשלה אולמרט, צידד בשנים האחרונות בנתניהו ולאחרונה הבין  והבחין כי ביבי איבד את זה. היום, בראיון לרדיו 103, רמון מנתח. ראוי לעיין בדבריו.

"הדבר הכי משמעותי בעיניי, ועל כך מגיעה תודה לבנימין נתניהו, זה שמפלגה ערבית, מנסור עבאס, חלק אינטגרלי ממשלה, חלק מהסכם קואליציוני, לא בהיחבא, לא בצד, אלא בריש גלי. 20 אחוז מהאוכלוסייה בישראל הפכה להיות לגיטימית, כשרה לכל עניין ודבר. זה ממש דבר היסטורי", אמר רמון.

עוד אמר שר המשפטים לשעבר מדובר ב"עובדה חברתית, כלכלית, ופוליטית שתלך איתנו להרבה מאוד שנים". עוד הוסיף כי "אני לא האמנתי שיכולה לקום ממשלת שעטנז כל כך משונה. היא נבעה מתיעוב מוחלט של רבים בממשלה החדשה כלפי נתניהו, חוסר אמון מוחלט, אבל מוחלט. נתניהו הציע הצעות בלתי אפשריות כמעט, דמיוניות, לגנץ שלא היה מוכן לקבל שיחות לא מזוהות, מחשש שזה נתניהו. הוא לא רצה לגעת בו. טוב עשה גנץ שסירב לכל מגע עם נתניהו".

רמון ציין כי מוקדם מכדי לסתום את הגולל על הממשלה, שכן בעבר "היינו ב'תרגיל המסריח' – פרס אמר 'עלה בידי' ואז ברחו לו שני ח"כים וההיסטוריה ידועה. אנחנו צריכים לחכות בסבלנות, למרות שנדמה לי ששני האנשים הכי חשובים בימינה שזה בנט כמובן ואיילת שקד חצו את הרוביקון. בפוליטיקה הישראלית אני משאיר שפיל קטן שמשהו ישתבש".

בנימין נתניהו כיהן כראש ממשלת ישראל 12 שנים ברציפות, וכעת נדמה כי הוא קרוב מתמיד לעזיבת המשכן בבלפור. רמון ניתח כיצד 'הקוסם' הגיע למצב בו הוא ככל הנראה מודח מכיסא ראש הממשלה. לדבריו מהלכיו של נתניהו לסיכול של יריבים פוליטיים מתוך המחנה, תרמו לריבוי האויבים שלו. "הוא לא הפסיק לטעות – סילוקו של גדעון סער, סילוקו של בנט, וטעות הטעויות זה ההתנקשות בחייה של ממשלת האחדות יחד עם גנץ. זו הייתה טעות דרמטית".

כשנשאל האם לדעתו נתניהו מתכוון כעת להנהיג את האופוזיציה, אמר רמון: "זה מעיד על כך שהוא לא התכוון, הוא התכוון להוליך שולל וטוב עשה גנץ שסירב לכל מגע עם נתניהו. מערכת שלמה לא נותנת לך אמון? אתה לא יכול לנהל משא ומתן. הוא הציע לסער להיות רה"מ, סער היה מוכן ללכת לדבר כזה אם היה מאמין לנתניהו – אבל הוא לא".

השר לשעבר סיכם, באומרו: "יש עשרה ימים מאוד דרמטיים, בהם יכולים לקרות כל מיני דברים, בעיקר בימינה. ימינה זה דבר מאוד בעייתי מבחינת הממשלה הזאת. אני מעריך שגם אם יקרה משהו בימינה, המשותפת תקפוץ על המציאה כי היא מפלגה מוכה, כל הקרדיט הולך לעבאס, אבל אנחנו צריכים לחכות".

עניין מרכזי

הצטרפו לאחרים והורידו עכשיו את האפליקצייה של ״עניין מרכזי״ לכל סוגי הטלפון הנייד (אפל או אנדרואיד) ותהנו מחדשות וסקופים חשובים בלבד בכל התחומים. זה כייף! http://web2application.com/w2a/sl.php?an=26230

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן