מבזקים

מזימת נתניהו: מהומות בכל זירה אפשרית כדי למנוע השבעת ממשלה חדשה

1D0EC3A1-1148-4B13-82ED-33320B841086

ישראל צועדת באופן מכוון וקונספירטיבי לעבר ימים קשים. הדמוקרטיה הישראלית השברירית ממילא בשנים האחרונות מתקרבת לפי התהום לקראת התרסקות מוחלטת. נתניהו לא מוותר על שלטונו ומנסה בכל מחיר לחולל מהומות ואי שקט פנימיים וחיצוניים במטרה לייצר משבר שימנע את השבעת הממשלה החדשה. מבחינת נתניהו אם יחדל להיות ראש ממשלה ולו לרגע אחד – הוא אבוד. ולכן הוא מנהל מלחמת מאסף חסרת מעצורים על גבם של אזרחי ישראל.

ומזימה הכללית היא להתסיס את הפלסטינים בעזה, חלק מהפלסטינים בגדה, את ערביי ישראל על מנת לעשות בהם שימוש באופן שכמה חברי כנסת מן הימין יימנעו מתמיכה בממשלת בנט לפיד.

שאלת המפתח היא האם העזתים וערביי ישראל ישתפו פעולה וייפלו קורבן למזימת נתניהו. בזירה העזתית, מונע נתניהו מהקטארים להעביר לעזה את הקיצבה החודשים הזעומה של 20 מיליון דולר למימון הפעילות השוטפת של הממשל העזתי.

בכיר במודיעין המצרי המצוי במשא ומתן המתנהל מאז הפסקת האש בין ישראל לראשי החמאס מצוטט היום כמי שאומר שהכל תקוע. לדבריו הבכיר המצרי, "מאז ההכרזה על הפסקת האש, בכל הזמן שעבר ההתקדמות שהושגה בפועל היתה אפסית".

לדבריו, "הישראלים לא מסוגלים או לא מעוניינים לקדם כרגע את המגעים, ולנו אין שום מושג מה הכיוון. חמור מכך, איננו יודעים מה רוח הדברים".

בעזה כבר מאיימים לחדש את ירי הרקטות לעוטף אם הכסף לא יועבר. מי שצריך להכנס לעובי הקורה הוא שר הביטחון בני גנץ. הוא האיש שמצופה ממנו להסביר למצרים ובאמצעותם לחמאס כי צריך להתאפק, לשמור על השקט ולאפשר את השלמת המהלך הפוליטי. כרגע לא ברור עם הנשיא המצרי א-סיסי מעוניין לשמש כלי שרת בידי נתניהו או שהוא מבין שעדיף להרגיע את העזתים ולהמתין להשבעת הממשלה החדשה.

בזירה הפנימית משתמש נתניהו באנשיו לקיים הפגנות אישיות נגד חברי כנסת המועמדים לבוגדנות, בעיקר ממפלגתו של בנט וכן ממפלגתו של סער. לחץ, פיתויים חריגים ואמצעים נוספים מופעלים גם על חברים בסיעות הערביות. בזירה נוספת, מופעל הימין הקיצונים במטרה לקיים הפגנות ולעורר מהומות במזרח ירושלים. לחצים אדירים מופעלים גם על גורמים בעולם החרדי כדי שאלה יוציאו את צאן מרעיתם הצייתן לרחובות באמתלא כלשהי.

גם בזירה הבינלאומית לא שקט. בארצות הברית גוייסו אנשי ימין קיצוני ואפילו מנהיג נוצרי אוונגליסטי כדי לאיים על אזרחי ישראל לבל יעזו לבצע חילופי שלטון, ממוסקבה מגיעות ידיעות על רחשים מסוכנים מלשכת פוטין ומאיסטבול על נסיונות להתסיס את ארדואן.

בקיצור, נתניהו חולם על כאוס ומניסיון העבר איכשהו, תמיד הוא הצליח לייצר אותו בתיזמון שמנע את החלפתו. האחריות מוטלת עכשיו על בנט, ליברמן וגנץ לפעול מאחורי הקלעים ובשקט למנוע את מימוש המזימות הבבוניות. גנץ לא יאפשר לנתניהו להשתמש בצבא לפרובוקציות בזירה הערבית, ראש השב״כ כבר הזהיר פומבית נתן להבין שהארגון בראשותו לא יאפשר חידוש המהומות בחברה הערבית, המפכ״ל, שהתחיל את הקדנציה שלו בבליעת צפרדעים שהאכיל אותו ביבי באמצעות השר אוחנה, כבר נתן להבין שלא יהיה הפראייר של ביבי והוא נחוש למלא את תפקידו כראוי במניעת מצעדי הדווקאות של חברות הקיצונים היהודים.

נתניהו בגסיסה פוליטית. נגמר לו הסוס ובינתיים הוא נכשל בכל נסיונותיו להוציא את הבבונים לרחובות בנוסח מעשי טראמפ בינואר. מסתבר שהליכודניקים הרבה יותר נבונים ממה שנדמה לנתניהו. ובכל זאת, על כולנו להיות סופר זהירים בימים הקרובים.

רמי יצהר Rami Yitzhar

עניין מרכזי

הצטרפו לאחרים והורידו עכשיו את האפליקצייה של ״עניין מרכזי״ לכל סוגי הטלפון הנייד (אפל או אנדרואיד) ותהנו מחדשות וסקופים חשובים בלבד בכל התחומים. זה כייף! http://web2application.com/w2a/sl.php?an=26230

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן