מבזקים

הצי הטורקי סיים תרגיל ימי הגדול בתולדות צבאה

הצי הטורקי סיים את אתמול את התרגיל הימי הגדול ביותר שביצע אי פעם. בתרגיל שכונה "דניזקורדו" (Denizkurdu) השתתפו 132 ספינות קרב, 10 צוללות, 43 מטוסים, 28 מסוקים ו- 14 כלי טיס בלתי מאוישיים.

"דניזקורדו" הוא תרגיל רחב היקף, אותו מקיים הצי הטורקי אחת לשנתיים. התרגיל האחרון שנפרס על פני שבועיים, בוצע בים האגאי ובים התיכון.

מטרות התרגיל הן לבחון את המוכנות האופרטיבית של הצי, לבחון תהליכי בניית תמונה ימית רב-ממדית בזירות לחימה מקבילות, לבחון את תורת הלחימה ולשפרה, ולשפר את שיתוף הפעולה בין כלל יחידות הצי, הלוקחות כולן חלק בתרגיל.

התרגיל בוצע בשלושה שלבים מרכזיים. הראשון, תרגילי מוכנות עצמאיים של היחידות השונות. השלב השני, כלל תרגול מערכה בת ארבעה ימים בהשתתפות יחידות שונות בים האגאי, ובשלב השלישי תרגיל בשתי זירות הלחימה.

מעניין היה לראות כי הצי הטורקי שילב, בפעם הראשונה במסגרת התרגיל, הפעלה של כטב"מים מדגם TB2 Bayraktar. כטב"מ זה נושא טילים מדגם MAM-L, טילים מונחי לייזר לטווח של שמונה ק"מ, תורת החברה הטורקית רוקסטן. במסגרת התרגיל ירה כטב"מ מדגם זה טילים לעבר מטרה שהוכנה מראש לתרגיל.

חידוש נוסף שהוצג בתרגיל היה כלי השיט הבלתי מאויש (כשב"מ) מדגם ULAQ. הכשב"מ שפותח בתעשיה הטורקית Ares Shipyard , באורך של כ- 11 מטר, ומגיע למהירות של 35 קשרים. הכשב"מ נושא על סיפונו ארבעה טילים מונחי לייזר מדגם Cirit  לטווח של 15 ק"מ וארבעה טילים נגד כלי טיס מדגם UMTAS  לטווח של 8 ק"מ, שני הטילים תוצרת טורקיה.

במהלך התרגיל, כשהוא נשלט מהחוף, ירה הכשב"מ שני טילים.

לתרגיל הטורקי משמעות אסטרטגית מרחיקת לכת. ראשית, התרגיל מהווה נקודת ציון משמעותית בבחינת האסטרטגיה הימית הטורקית, ה- Mavi Vatan, אשר יושמה בעשור האחרון, ומטרתה הגעה לעליונות ימית טורקית בזירות השונות, כצעד ראשון בים השחור, בים האגאי ובים התיכון; ובהמשך בזירות רחוקות יותר כמו הים האדום, הים הערבי והאוקיינוס ההודי.

התרגיל הציג יכולות מרשימות של הצי הטורקי לפעול במספר זירות במקביל, לבנות תמונה ימית רב-ממדית ולהפעיל כוחות אוויר וים בתיאום, כשהם מתבססים על תורת ההפעלה של נאט"ו.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן