מבזקים

נחשף שדה מוקשים ימי שטמנו הח׳ותים בכניסה לים האדום

כוחות הקואליציה הערבית, מצרים וסעודיה, הפועלים בזירת הים האדום והים הערבי, הודיעו שגילו שדה מוקשים ימי נוסף, הפעם סמוך למצרי באב אל מנדב.

באב אל מנדב, אחת מ"נקודות החנק" הימיות, דרכה עובר מרבית הסחר הימי מאסיה אל ומאירופה, ומהווה נתיב שיט חיוני לסחר העולמי.

שדה המוקשים הימי שהתגלה כלל רשת של מוקשים, אשר הותקנה על קרקעית פני הים בעומק רדוד יחסית (כ- 15 מטרים), ובמרחק של מאות מטרים בודדים מקו החוף. הרשת כללה מוקשים של 200 ק"ג שחוברו ביניהם. המוקשים מצויידים בסנסור, המפעיל את המוקש על פי גילוי של שינויים בשטף האלקטרו-מגנטי ו/או רעש אקוסטי, הנגרמים כתוצאה ממעבר כלי שיט. המוקשים שהתגלו פורקו.

על פי החשד שדה המוקשים הותקן על ידי הכוח הימי של המורדים החות'ים בתימן, הפועלים כנגד המשטר בתימן וכוחות מצרים וסעודיה. החות'ים הם ארגון טרור, הפועל בחסות איראנית, המממנת את פעילות הארגון ומציידת אותו. בחודשים האחרונים אף סייע חיזבאללה להקמת שמונה בסיסים חדשים לכוח הימי של הארגון ואימן עשרות לוחמים חות'ים במסגרת הקמתו של כוח קומנדו ימי חדש עבור הארגון.

בשנים האחרונות התגלו בים האדום ובים הערבי עשרות מוקשים ימיים אותם פיזר הארגון. המיקוש החות'י הוא איום משמעותי לכלי השיט הפועלים באזור, הן הצבאיים והן האזרחיים, לרבות לאוניות הסוחר הישראליות העוברות בים האדום בדרכן אל ומאסיה

״עניין מרכזי״

הצטרפו לאחרים והורידו עכשיו את האפליקצייה של ״עניין מרכזי״ לכל סוגי הטלפון הנייד (אפל או אנדרואיד) ותהנו מחדשות וסקופים חשובים בלבד בכל התחומים. זה כייף! http://web2application.com/w2a/sl.php?an=26230

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן