מבזקים

מס רווחי הון קופות גמל – פורטל הביטוחים הגדול בישראל

מחפשים מסלול השקעה בטוח בשוק ההון? משקיעים פרטיים שחוששים להיכנס לבד להשקעות בשוק ההון יכולים ליהנות מכל העולמות ולפתוח קופת גמל שגם תחסוך להם כסף לפרישה וגם תשקיע את הכסף עבורם בשוק ההון להשגת תשואות כל שנה.

אמנם יש מס רווחי הון קופות גמל החל על רווחי ההון שקופת הגמל משיגה אבל לאחר תיקון 190 קופות גמל הופחת שיעור המס על רווחי ההון וכיום יותר משתלם מתמיד לפתוח קופת גמל ולהפקיד אליה כספים כל חודש או בסכומים חד פעמיים. בפורטל הביטוחים הגדול בישראל תקבלו את כל המידע על השקעה בקופות גמל, קרנות פנסיה, ביטוח מנהלים ותוכניות ביטוחים שונות לביטוח החיים, ביטוח הבריאות, ביטוח המשכנתא ועוד.

מה זה מס רווחי הון קופות גמל?

מס רווחי הון קופות גמל זה המס החל על רווחי קופת הגמל על השקעות שהיא מבצעת. כל שנה מגישה הקופה סיכום ללקוחות הקופה על ביצועי הקופה באותה שנה. מס רווחי הון קופות גמל חל רק על הכספים שהקופה הרוויחה. למשל הפקדתם 100 אלף שקלים ובמהלך השנה הקופה עשתה תשואה של 6% ובתום השנה הסכום בקופה עמד על 106 אלף שקלים, אם תרצו למשוך את כל הכסף ולהשתמש בו תצטרכו לשלם מס רווחי הון קופות גמל על 6000 השקלים שהקופה הרוויחה עבורכם באותה שנת מס. שיעור המס שתשלמו יהיה 15% על הרווח הנומינלי, דהיינו הרווח המספרי בפועל. מס רווחי הון קופות גמל הוא מס הכנסה לכל דבר ולכן גם מגיע לכם זיכוי מס או הטבת מס על כל הפקדה לקופה. כך במידה ואתם מרוויחים שכר במדרגת מס גבוהה אך מפרישים סכום כסף לקופת הגמל, הפרשה זו תיחשב לכם כהוצאה לכל דבר ותחסוך לכם בתשלום מס כללי דרך תשלום מס רווחי הון קופות גמל.

מה זה תיקון 190 קופות גמל על מס רווחי הון קופות גמל

תיקון מס זה מפחית את המס המשולם על משיכה חד פעמית מקופת גמל עבור קופה שעברה בירושה מקרוב משפחה שנפטר, הורה בדרך שהוריש לכם את הקופה. אם אותו אדם נפטר לפני גיל 75 לא תשלמו מס רווחי הון קופות גמל על הרווח הנוצר בקופה ואם אותו אדם נפטר לאחר גיל 75 תשלמו מס רווחי הון קופות גמל בשיעור של 15% על הרווח שיצרה הקופה.

מס רווחי הון קופות גמל הוא לא המס היחיד שאנחנו משלמים למדינה. יש מיסים רבים שנגבים מאתנו לאורך השנים, מס שבח על מכירת דירה, מס הכנסה כמובן ועוד. באפשרותכם להיעזר במידע המגוון בפורטל הביטוחים הגדול בישראל הנוגע בכל התחומים המשיקים לעולם הביטוחים, החיסכון וההשקעה ונותן לכם טיפים גם לגביי החזרי מס, הטבות מס וכדומה, מידע חשוב ביותר שמי שידע להשתמש בו כמו שצריך יוכל לחסוך גם בדמי הניהול, גם בעמלות וגם בתשלומי המס כל שנה!

מומלץ להתייעץ עם יועץ מס מוסמך או רואה חשבון בכל מקרה ולא להסתמך על מידע באינטרנט לגבי חיסכון או השקעה של הכסף שלכם שעבדתם קשה להרוויח אותו כל השנים.

כמה מס רווחי הון קופות גמל אפשר לחסוך כל שנה – פורטל הביטוחים הגדול בישראל

אפשר לחסוך מס רווחי הון קופות גמל על ידי משיכה רק לאחר גיל 60 ולא לשלם מס רווחי הון קופות גמל בכלל או לפדות את הכסף לפני כן ולשלם 15% מס על הרווחים. תשלום המס הוא על הרווח בלבד שהקופה הצליחה להשיג ולא על מחיר הקרן, כלומר הכספים שהועברו לקופה כל חודש או בהעברות חד פעמיות.

הנה כמה טיפים לחיסכון והשקעה בקופות גמל להשקעה

קופות גמל להשקעה הוא שם כולל המכיל את כל אפיקי ההשקעה המוכרים: קרן פנסיה, קרן השתלמות, קופת גמל וביטוח מנהלים. כל השמות הללו מייצגות למעשה עיקרון דומה אחד: מדובר בכלי חיסכון והשקעה ארוכי טווח או לטווח בינוני. כל קופה או קרן מציגה תנאים משלה אך כל אחד לחוד וכולן יחד עובדות על בסיס אותם עקרונות של חיסכון והשקעה.

רוצים לחסוך ולהשקיע את הכסף שלכם בצורה הטובה ביותר? הנה כמה טיפים לכך:

  • אל תשימו את כל הביצים בסל אחד – גוונו את ההשקעות שלכם והשקיעו את הכסף במספר מסלולי השקעה לטווח ארוך ובינוני. כסף לטווח ארוך ישרת אתכם לאחר הפרישה ויכול לצבור תשואה גדולה יותר אם לא תגעו בו במהלך השנים. קרן פנסיה מתאימה בדיוק למטרה זו. קרן פנסיה היא אפיק השקעה וחיסכון חובה לכל אזרח בישראל. רוב העובדים מפרישים כספים לפנסיה רק בסכומים שמחייבים אותם במקום העבודה ולא מודעים לכך שאפשר להוסיף כסף (אם יש לכם כמובן) לקרן על מנת ליהנות מהטבות מס והשקעה גדולה יותר בקרנות הפנסיה בעתיד. יש לכם כבר קרן פנסיה? נהדר, אם יש לכם סכום כסף נוסף שלא הכרחי לצריכה פרטית כרגע אתם יכולים לפתוח קרן השתלמות בה ההפקדה והמשיכה גמישה יותר וניתן למשוך את הכספים מהקרן לאחר 6 שנים בלבד או לאחר 3 שנים אם מטרת הכסף להשתלמות ולימודים בלבד. על ידי הפקדה הדרגתית במסלולי חיסכון והשקעה שונים יהיה לכם גם כסף נזיל לטווח הקצר והבינוני וגם כסף מושקע לטווח ארוך!
  • בחרו את המסלול המתאים לכם – לכל אדם יש את התנאים הייחודים לו, תנאים אישיים, רפואיים, מקצועיים וכדומה. יש מגוון רחב של פוליסות ביטוח ומסלולי השקעה וחיסכון המביאים בחשבון את הנתונים האלה ואחרים, כמו רמת ההכנסה וההוצאות שלכם, הרכב המשפחה, המצב הבריאותי שלכם, ההוצאות העתידיות שלכם ועוד. קשה לבחור פוליסת ביטוח או קופת גמל כאשר יש מבחר כל כך גדול אך אם תתמקדו במטרות קצרות הטווח שלכם ובמטרות ארוכות הטווח שלכם, יהיה לכם קל יותר לבחור את הקרנות, הקופות והביטוחים המתאימים לכם ביותר.
  • שירות מעל הכול – זוהי לא סיסמה ריקה מתוכן. ההבדלים בין דמי הניהול לא גדולים בסופו של דבר בין החברות השונות. לעומת זאת יש הבדלים באיכות השירות ויש מדד שביעות רצון הצרכן שיכול לעזור לכם להבין איזה חברות מצטיינות באיזה תחום שירות ואיזה פחות. כשהכל עובד חלק והכספים מופקדים ואתם לא חולים או נפצעים, מפוטרים או גרוע מזה, אין חשיבות לקשר עם הגורם מחלקת השירות של הקופה, הקרן או הביטוח, אבל ברגע האמת כשקורה משהו  לא צפוי כמו פיטורים או מחלה, אתם רוצים להיות מבוטחים ומושקעים חברה מקצועית ותומכת שתתן לכם שקט נפשי ותעמוד בכל ההתחייבויות שלה בצורה הפשוטה והמהירה יותר, אם זה תשלום פיצויים או פדיון כספי בלי סיבוכים מיותרים.

מוזמנים לגלוש עוד בפורטל הביטוחים הגדול בישראל וליהנות ממידע שימושי רב, טיפים, מחשבוני מידע, מנועי השוואת מחירים וכלי ניהול מקצועיים לניהול נכון של כספי החיסכון וההשקעה שלכם! השאירו פרטים בכל עניין ונחזור אליכם בהקדם האפשרי. להתראות ובהצלחה.

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן