מבזקים

מה צריך לקחת בחשבון לפני רכישת מקפיא או מקרר מעבדתי

עליכם לשקול כמה דברים לפני רכישה של מערכות קרור לעסק לכם,האופציות רבות ועליכם להגיע מוכנים בעת הרכישה.

מה זה מערכת קרור

מערכות קירור תעשייתיים/מעבדתיים הינו ענף מקצועי המיועד למטרות קירור של חומרים,מזון ומוצרים תעשייתיים להם נדרשת פעולת קירור רציפה בטמפרטורה קבועה. הוא כולל בתוכו מגוון רחב של מערכות ומוצרי קירור ייעודיים המותאמים לאופי וכמות המוצרים המיועדים לאחסון.המערכות הקרור הנפוצות הינם מקרר ומקפיא. מקררים למעבדה הינם חיוניים בשימור חומרים ודגימות רגישים. בענף הרפואה הוא מאפשר לאנשי מקצוע בתחום הבריאות לאחסן בבטחה חיסונים, דגימות דם, ציוד תרופות ועוד.

להלן השיקולים בעת בחירת מקפיא או מקרר מעבדתי

1.מה תצטרכו לאחסן

זהו שיקול חשוב מאוד,מה תצטרכו לאחסן במקרר או המקפיא.למשל חיסונים דורשים טמפרטורות מסויימות ולכן עליכם יהיה לרכוש מקפיא המתאים לחיסונים. אחרת, הם עלולים להיכשל ולהיות לא יעילים למטופלים. כמו כן, חומרים דליקים זקוקים למקררים ולמקפיאים דליקים / חסינים באש. הידיעה המדויקת מה אתם צריכים לאחסן תעזור לכם לוודא שאתם קונים את המערכת קירור הנכונה, אשר לא רק תשמור על בטיחותכם , אלא תחסוך לכם זמן וכסף בעתיד.

2.לדעת מה הטמפרטורה הרצויה

מקררים למעבדה מיועדים לממוצע סביב +4 מעלות צלזיוס, ומקפיאים למעבדה בדרך כלל -20 מעלות צלזיוס או -30 מעלות צלזיוס. אם אתם מאחסנים דם, פלזמה, יתכן שתזדקקו ליחידה המסוגלת להגיע ל -80 מעלות צלזיוס. כדאי לדעת, גם את המוצר אותו אתם מאחסנים וגם את הטמפרטורה הנדרשת לאחסון בטוח ויציב במערכת הקירור שלכם.

3.כמה דגימות יש לכם / איזה גודל אתם צריכים?

אם אתם שומרים דגימות במקרר או במקפיא שלכם, חשוב לדעת כמה דברים:

כדי להבטיח שתבחרו את הגודל הנכון, קטן מדי ולא יהיה לכם מספיק מקום,גדול מדי וייתכן שאתה פועלים בצורה לא נכונה, כל טעות תעלה לכם יותר כסף ואתם מסתכנים בעבודת יתר של המדחס.

דבר נוסף שצריך לבדוק הוא גודל השטח אליו תרצו שהמקרר או המקפיא יעבור בו, הדרך מההעמסה ואו מדלת הכניסה לחלל זה.בדיקה מראש תבטיח לכם שהמכשיר יכנס בצורה מושלמת דרך דלתות, מעליות עד למיקום הרצוי.

4.אביזרים

כדי למנוע אי וודאות בטמפרטורה הפנימית, המליץ ​​CDC כי יש לפקח על כל מערכות האחסון הקרות המשמרות חיסונים באמצעות מד טמפרטורה רישום נתונים של NIST. לא רק בלבד אוגרי הנתונים הללו מספקים קריאות טמפרטורה מדויקות מתוך הארון, הם גם רושמים את הטמפרטורות הגבוהות והנמוכות ביותר כל הלילה ומספקים נתונים מלאים.

אלה רק חלק מהשאלות החשובות ביותר שיש לשאול לפני רכישת מקרר או מקפיא חדשים.זכרו שרכישת ציוד מעבדתי הינו דבר קל וצריך לבחור את המתאים ביותר לכם. אנו מקווים שהמדריך הזה יעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה.

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן