מבזקים

שיפוץ בניין חיצוני מחיר התחלתי

מהו שיפוץ בניין חיצוני?

 

אם הבניין שלכם נראה מוזנח, ישן או לא עבר הרבה זמן שיפוץ ( לפחות חמש עשרה שנה אם לא יותר), כדאי לכם לחשוב על שיפוץ בניין חיצוני. שיפוץ חיצוני לבניין כשמו כן הוא – שיפוץ החלקים החיצוניים בבניין. השיפוץ החיצוני של הבניין נוגע, מטבע הדברים, לכל החלקים החיצוניים שלו, החל מהחלקים הסמוכים למרפסות ולחלונות של דירות המגורים, וכלה בעמודי התמיכה לבניין, בגג הבניין ועוד. שיפוצים חיצוניים יכולים לכלול תיקונים שהם חיוניים לשימור הבניין  ולעיתים לכלול שיקום מבנים מסוכנים, כמו גם טיפולים אחרים שהם חשובים, אבל הנזק בהעדר טיפול הוא אסתטי מעיקרו, לפחות בשלבים ההתחלתיים. מי שאמונים על ביצוע השיפוצים גובים עבור שיפוץ בניין חיצוני מחיר בהתאם לסוג השיפוצים, כמות העבודה וחומרי הבניין הנדרשים לצורך העניין.

 

מחיר שיפוץ בניין והוספת מרפסת פלדה

המחיר של שיפוצים חיצוניים הכוללים הוספת מרפסת פלדה הוא בדרך כלל מחיר למטר רץ. כלומר, הקבלן או האדירכל מחשבים את שטח הבניין בצורה מסודרת ומציעים לכם מחיר כולל. כלומר, מחיר השיפוץ ישתנה בהתאם לגודל הדירות בבניין. המחיר עשוי לנוע בטווח שבין כמה מאות שקלים למטר ומעלה, הכל בהתאם לסוג הטיפול הנדרש בבניין. אם מדובר בטיפול יסודי, כמו למשל טיפול וחידוש העמודים בבניין, המחיר יכול להיות גבוה יותר. לרוב, המטרה היא להגיע לעסקה כוללת עם קבלן שיפוצים איכותי, הרשום כחוק בספר הקבלנים אצל רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון. זאת, על מנת שאת השיפוצים יבצע רק גורם מיומן המוסמך לכך על פי חוק.

המחירים נעים בין 10,000 שח לדייר לשיפוץ שיקום צבע.
30,000 שח לשיפוץ פנימי וחיצוני הכולל יישום שליכט צבעוני.
35,000 לדייר לשיפוץ פנימי וחיצוני.

נכון, מדובר בהוצאה כספית לא קטנה, אבל חשוב לדעת את היתרונות הרבים שבשיפוץ חיצוני של בניין.

יתרונות שיפוץ בניין חיצוני

היתרון המרכזי בשיפוץ בניין חיצוני הוא המראה החדש והאסטי שמקבל הבניין. לבניינים מכוערים יש השפעה על הדיירים שלהם, וזה כבר הוכח בעשרות מחקרים בארץ ובעולם. גם אם הדירה שלכם יפה ומזמינה, בניין שנראה רע מעביר השפעה, גם אם תת מודעת אצל חלק מהאנשים, על תפיסת החלל שלהם. לא הייתם רוצים ללכת ברחוב אם בגדים קרועים או מלוכלכים, ולא הייתם רוצים לגור בבניין שנראה רע.
יתרון נוסף בשיפוץ בניין הוא חיזוק התשתיות החיצוניות של הבניין. עמודים ישנים, סדקים בקירות וחורים, ניקוי המרזבים וחיזוק הכבלים של החשמל וצינורות המים.

 

השלב הראשון – ארגנו אסיפת דיירים

אם אתם רוצים שיפוץ חיצוני לבניין ארגנו אסיפת דיירים והעלו את הרצונות שלכם בפניהם. נסו להבין לאן נושבת הרוח, ומי התומכים שלכם במהלך ומי המתנגדים שמודיעים נחרצות שהם לא מוכנים לשים שקל על שיפוץ בניין. בדקו עם הדיירים איזה חלקים הם היו רוצים לראות משופצים ושתפו אותם במחירים.

בהצלחה!

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן