מבזקים

ההגנה האווירית הסורית במגמת שיפור והשתכללות בסיוע רוסי

רוסיה ציידה את צבא אסד במערכות חדישות ומשוכללות של הגנה אווירית המטרה כדי להרחיק את חיל האוויר הישראלי מן התחום האווירי הסורי ועל מנת לצמצם משמעותית את כמות ההפצצות הישראליות בתחומי המדינה.

מקורות במוסקבה מסרו לפרסום בתקשורת הערבית כי בנוסף לציוד המתקדם, הוצבו מומחים ומדריכים רוסים בנקודות מפתח שבהן מוצבות מערכות הנ״מ הללו. השינוי חייב את ישראל לתקוף מרחוק ואכן בשבוע האחרון דובר בתקשורת הערבית על כך שההפצצות  היו מתחומי לבנון.

לדברי מקור רוסי, חיל האוויר של ישראל נמנע מכניסה למרחב האווירי של סוריה, תוקף מטרות בסוריה ממדינות סמוכות – דבר שמפחית את היעילות של התקיפות.

 המדיניות הרוסית החדשה היא ככל הנראה חלק מן ההבנות החדשות שהושגו בין הנשיא ביידן לנשיא פוטין במפגשם לפני שבועות אחדים בשווייץ. ארצות הברית אינה סבורה שיש להעניק לצה״ל חופש פעולה בלתי מוגבל בשמי המזרח התיכון, בעיקר כשמדובר בתקיפות שלפחות בימי נתניהו היו ברובן לצרכים פוליטיים פנים ישראליים ולא פעולות ששימשו מטרות מבצעיות מוצדקות. הממשלה החדשה המשיכה בכך ולכן החליטו המעצמות שיש לשים קץ להפקרות כהגדרתן.

בישראל אין מגיבים בינתיים על הדיווחים הללו.

״עניין מרכזי״

 

לפני כשנה הודיעו רוסיה, טורקיה ואיראן שהן מחשיבות את התקיפות בסוריה שמיוחסות לישראל "כגורם מערער שמפר את הריבונות של סוריה ומגביר את המתיחות באזור".

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן