מבזקים

המשטרה חוקרת תלונות להטרדות מיניות מצד סוכן הדוגמניות שי אביטל

בעקבות פרסומים בתקשורת ולאחר שנחשפו פומבית כמה מהנשים הטוענות שנפגעו על ידי סוכן הדוגמניות שי אביטל  נפתחה חקירה בנושא והיא מתנהלת במשטרת מחוז תל אביב. בימים הקרובים יוגשו תלונות רשמיות בידי הטוענות שהיו קורבנותיו.

החשדות נוגעים לפרסומים אודות חשד לניצול מיני של דוגמניות, ניצול יחסי מרות ועבירות מין שביצע, לכאורה, בנשים צעירות שהגיעו אליו במטרה להיחשף לעולם הדוגמנות. 

עו"ד ששי גז המייצג את שי אביטל מסר כי "מרשי מכחיש כל קשר לביצוע העבירות המיוחסות לו. הוא טוען כי לא היו דברים מעולם ומדובר בתלונות ממוחזרות והוא עבר בדיקת פוליגרף שהוכיחה את אמיתות טענותיו. הוא קורבן למשא ציד שמתנהל נגדו באמצעות התקשורת והוא בטוח שהמשטרה תנקה אותו מכל חשד״.

צעירה סיפרה כי כשהיתה בת 16 וחצי בלבד הכירה לראשונה את שי. הוא הזמין אותה להשקה עם מספר אנשים מפורסמים. "אנחנו יושבים במעגל עם אנשים, וישב מולי איציק זוהר והוא שאל אותי אם אני לא צעירה מדי בשביל להיות פה, לא הבנתי אז למה הוא התכוון. שי אומר לי בואי נתקדם מפה והסכמתי. הייתי נורא ילדה לא הכרתי את הדברים האלה לא היה לי בן זוג רציני לא הבנתי בבנים או איך זה הולך או מה הוא מנסה לעשות פה", אמרה לתוכנית "חשיפה". 

לטענתה, באותו הערב: "הוא לקח אותי למעין בית דירות או מלון. כשנכנסים לדירה יש טלוויזיה ענקית וספה גדולה בכניסה לדירה, הוא מדליק סרט בטלוויזיה שם איזה משהו ברקע ובאיזשהו שלב הוא רכן לנשק אותי. הוא נעמד על הברכיים שלו הוריד את המכנס לחצי הברך שלו תפס את הראש שלי והצמיד אותי אליו".

"הוא תופס אותי בכוח, לא ידעתי מה לעשות אז הוא החליט להראות לי איך עושים, תפס את הראש שלי ותתמודדי כזאת. לא ידעתי מה לעשות, אני קטנה הוא יכול לפגוע בי אם אני לא אעשה משהו שהוא רוצה עד שהוא גמר הוא לא שיחרר את הראש שלי. אחר כך הוא העלה את המכנס והמשכנו לראות את הסרט כאילו לא קרה כלום", טענה.

אישה אחרת סיפרה:  "שש עשרה שנה עברו ואני זוכרת הכל. פתאום אני מסתכלת ושי נכנס והוא תופס אותי, אמרתי לו עזוב אל תיגע בי והוא לא הקשיב. מחזיק אותי בצוואר, מושך לי בשיער הוא תפס אותי בזווית כזאת שאני לא יכולה להילחם. זה הרס לי את החיים, אישה לא אמורה לעבור את זה". 

בעדות נוספת סיפרה שרית (שם בדוי), כי הכירה את שי כשהייתה בשנות ה-20 לחייה, לאחר שהוא פנה אליה דרך דף האינסטגרם של סוכנות הדוגמנות שלו, כך לטענתה. "הוא הזמין אותי לפגישה בתל אביב. הוא אסף אותי מהרכבת עם ג'יפ מפואר, במקביל הוא דיבר עם נטע אלחמיסטר. בבית הקפה הוא התחיל למכור לי חלומות".

."נכנסו לבית, אז הפכתי לקצת יותר מתוחה ובלחץ. ישבנו יעל הספה, הוא ניסה לנשק אותי באוזן, תחושה הכי מגעילה שיש. אחר כך הוא ניסה לשלוח יד בין הרגלים שלי, העפתי את היד שלו. אני מצליחה לקום מהספה ובחוסר ביטחון מתחילה למלמל שאני צריכה ללכת. הוא ניסה לגרום לי להישאר, לא רציתי להיות שם יותר וחיפשתי דרך ללכת. בנסיעה ברכבת הוא שלח לי הודעה שאני לא אשכח שזה היה בהסכמה. זה השאיר לי צלקת, זה השפיע לי על הזוגיות. זה מאוד השפיע עלי. מאוד פחדתי מהכוח שלו", הוסיפה. 

עורך דינו ששי גז התייחס לתחקיר ואמר: "הכתבה מנסה לייצר ליצור בישראל תמונה שרחוקה שנות אור מן המציאות. ביקשנו להגיע לאולפן ולשטוח את טענותיו בגיבוי ראיות וסורבנו. כך לא מתנהל תחיקר אמיתי וזהוי למעשה כתבה מגמתית שהמווה לינץ' ציבורי. מרבית התלונות אנונימיות, ללא פנים, וללא עיגון בזמן מדויק או מקום ואין למרשי כל יכולת להבין עלי מדובר".

"מרשי יצא דובר אמרת בבדיקת פוליגרף כי מעולם לא ניצל את מעמדו או דרש הטבות מיניות בתמורה לקידם מקצועי. במדינת ישראל חקירה על עבירות מין מתבצעות אך ורק במשטרה בחקירה מקיפה, שבוחנת את כלל הפרטים, את כלל הגרסאות ושוללת אינטרסים ומניעים זרים. מי שמכריע מי הוא עברין מין במדינת ישראל הוא בית המשפט בלבד.במקרה היחיד בכתבה שהובא לפתחו של בית המשפט, מרשי הוא זה שתבע את הדוגמנית והיא בתגובה הגישה נגדו תביעה נגדית, שגם עליה הוא ערער. הניסיון לייצר תמונה של תלונות רבות כדי להחשיר את פני מרשי אינו הוגן כלפיו וכלפי הציבור", הוסיף. 

"לא די בכך שהתלונות חסרות פנים וללא ראיות אובייקטיביות, העדיות הושמעו ככזה ראה וקדש, ללא שאלות עומק ולא חקירה נגדית, שבודקת מה היה הגורם שהביא אותם להעיד כעת, מדוע לא הוגשו תלונות במשטרה, האם מעורבת סוכנות מתחרה או כל גורם אחר בפרשה והאם אין כאן ניסיון הפוך של ניצל מעמד מרשי ועוד. כתבות חלקיות ומגמתיות מסוג זה, עושות באבחה אחת נזק דורסני ובלתי הפיך לאדם שבמשך 22 שנה עמק קשה לפרנסתו ולהגיע למעמדו. מרשי הוא רווק המכבד נשים, והוא מעולם לא ערבב בין חייו האישיים לבין עסקיו", לשון התגובה.

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב התייחס גם הוא לטענות ואמר: ״בעקבות הפרסומים הקשים ועשרות העדויות שהובאו לאור על פגיעות מיניות בעולם הדוגמנות, אני מבקש וקורא לנשים נוספות שנפגעו להגיש תלונה במשטרה. המשטרה כבר החלה לבדוק את הנושא, אך כל תלונה נוספת שתוגש תהיה בעלת משמעות, והמשטרה תעשה הכול בכדי לחקור את התלונות עד תום". 

"ברור לי שהגשת תלונה על פגיעה מינית הוא תהליך כואב שדורש תעצומות נפש רבות, זאת דרישה לא פשוטה. אני מכיר בכך, לכן מיניתי יועצת לנושאי אלימות נגד נשים, בכוונתי לעבוד יחד איתה ועם גורמי המקצוע בכדי לבחון את הליך הגשת התלונה ואת האופן שבו אפשר לשפר את המענים ואת הדרך בה יטופלו מקרים כאלה בעתיד", דברי השר.

תחקירים בפרשה פורסמו בערוצים 12 ו-13.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן