מבזקים

עובד משרד החוץ נעצר לאחר שביקר באיראן בנסיבות שלא פורסמו

אדם שהועסק במשרד החוץ נעצר שנחשד שנכנס לאיראן ושהה שם תקופת מה. הפרשה נחקרת על ידי יחידת להב 433 של המשטרה והשב"כ. זהות החשוד אסורה בפרסום.

סטודנט שהועסק במשרד החוץ נעצר על ידי יחידת להב 433 של המשטרה ושב"כ, בחשד שנכנס לאיראן שלא כדין עוד בטרם החל לעבוד במשרד. כך הותר היום (ראשון) לפרסום. ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "הנושא טופל על ידי הרשויות הרלוונטיות בישראל".

מהחקירה עולה כי החשוד נכנס לאיראן ושהה במדינה זמן קצר. בדיון בתחילת החודש שעבר הורה בית משפט השלום בראשון לציון על שחרורו של החשוד בתנאים מגבילים. התיק הועבר לפרקליטות לטובת בחינת הגשת כתב אישום

האיש שהה באיראן טרם שהחל לעבוד במשרד החוץ. הרשויות בישראל אינן מנדבות פרטים נוספים באשר לנסיבות כניסתו לאיראן, מה עשה שם, עם נפגש והאם המשיך לקיים קשרים עם איראנים לאחר כניסתו לעבודה במשרד החוץ.

נמסר רק כי מהחקירה עולה כי החשוד נכנס לאיראן ושהה במדינה זמן קצר. בדיון בתחילת החודש שעבר הורה בית משפט השלום בראשון לציון על שחרורו של החשוד בתנאים מגבילים. התיק הועבר לפרקליטות להגשת כתב אישום.

פרקליטיו של החשוד מסרו בתגובה: "מדובר בפרשה שיצאה מכל פרופורציה. החשוד הוא בחור צעיר ונורמטיבי שנסע לאירן למטרת תיירות מתוך יצר סקרנות והרפתקנות בלבד. נסיעתו לא נשמרה בסוד והוא שיתף בחוויותיו מהטיול את משפחתו ואת חבריו. כפי שקבע בית המשפט שדן בהארכת מעצרו, אין תשתית ראייתית של ממש לעבירה של מגע עם סוכן זר. לא הייתה כל סיבה שרשויות הביטחון ימנעו מפגש של החשוד עם עורכי דינו במשך עשרה ימים".

"למרבה הצער, נראה שגורמי הביטחון, וגם בתי המשפט, לא מפנימים את לקחי העבר הטראגיים ממקרים קודמים בהם חשודים בעבירות ביטחון בודדו מהעולם החיצון. אנו סמוכים ובטוחים שכפי שבעבר נמנעו רשויות המדינה מלהגיש כתבי אישום ואף לפתוח בחקירות פליליות כנגד אזרחים ישראלים שנכנסו למדינות אויב למטרת תיירות וסיקור עיתונאי, כך גם התיק כנגד החשוד ייגנז".

״עניין מרכזי״

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן