מבזקים

נאשם בעבירות סחר בלתי חוקי בנשק עצור בארץ לבקשת ארה״ב

1BFD14DB-FFF0-436F-8ADF-5EF677F885E0

בחודש שעבר נעצר בארץ אזרח ישראלי המחזיק גם בנתינות אוקראינית, זאת לבקשת ארצות הברית שם הוא מואשם בעבירות שונות בהן בתחום הנשק.

האמריקנים ביקשו מישראל לעצור את איגור פנצ'רניקוב, המבוקש בארצות הברית בגין עבירות של ייצוא חלקי נשק מהמדינה באופן בלתי חוקי ועבירות נוספות. שותפיו לעבירות נעצרו בתחומי ארצות הברית.

עד להגשת בקשת ההסגרה הרשמית האיש עצור בארץ מחשש שיימלט. עם זאת, קיימת הגבלת זמן שבה ניתן להחזיק אדם במעצר בארץ רק על פי בקשה אמריקנית. האמריקנים טרם הגישו בקשת הסגרה רשמית לישראל, אלא בקשה לעצור אותו בדחיפות. הפרקליטות בישראל טוענת שיש חשש ממשי שפנצ'רניקוב ימלט ולכן הוארך מעצרו.

על פי כתב האישום שהוגש נגדו בבית המשפט האמריקני, פנצ'רניקוב – ששהה בארצות הברית בין השנים 2018-2015 – פעל עם חבריו מ-2016 ועד סוף 2020 לייצוא מערכות הדמיה תרמיות מארצות הברית לרוסיה, ללא אישור ושלא כדין. מדובר באמצעים תרמיים לנשק ולקסדות. החבורה נהגה לקנות את האמצעים באתרי אינטרנט בארצות הברית ולשלוח אותם לרוסיה.

הראיות נגד פנצ'רניקוב נסמכות על התכתבויות שתפסו האמריקנים ועל עדות של שותפו לדירה. בבקשת המעצר שהגישו הרשויות האמריקניות נכתב כי אחד הסעיפים המיוחסים לפנצ'רניקוב – דינו עד 20 שנות מאסר.

מעצרו של פנצ'רניקוב בישראל הוארך בתחילה ב-20 ימים, ולאחר מכן ב-30 ימים מחשש להימלטות. בישראל ניתן להאריך את המעצר עד 60 ימים בלי שתהיה בקשת ההסגרה מהמדינה המבקשת. ביום שישי, בעקבות ערר שהגיש עורך דינו לבית המשפט המחוזי, נקבע כי יערך תסקיר כדי לשקול את שיחרורו לחלופת מעצר.

״עניין מרכזי״

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן