מבזקים

נתניהו אילץ את בנט למהלך שפייזר, ביידן והעולם מתנגד לו

המאבק הפוליטי המוטרף בין נתניהו לממשלת השינוי אילץ את נפתלי בנט להזדרז להכניס את ישראל למהלך שאינו מקובל על קהיליית המדע, על חברת פייזר ועל מנהיגי העולם כולו.

הגל הרביעי תוקף את העולם כולו בלי יוצא מן הכלל. למרות זאת, גישת המנהיגות מפוטין דרך ג׳ונסון ומרקל ועד ביידן היא לא להיגרר להגבלות חמורות מדי ולאפשר קיום חיים רגילים ככל האפשר.

כאן בישראל, משתמש נתניהו בדלתא כקרדום לחפור בו ודורש לחסן בסיבוב שלישי את הישראלים הגם שהקהילה המדעית אינה מאשרת זאת וברובה אף טוענת כי הדבר לא יעיל ואף עלול להיות מסוכן. חברת פייזר, יצרנית החיסון המוביל בעולם עמלה על שיפור החיסון כך שיהיה יעיל באחוזים גבוהים יותר נגד הזנים החדשים כולל דלתא ההודי.

וזאת יש לדעת: מי שירוץ לקבל עכשיו זריקה שלישית בגלל הפוליטיקה הישראלית הרקובה, לא יוכל להתחסן בגרסה המחוזקת של פייזר הצפויה להיות מופצת בהמשך השנה. זו הסיבה שהנשיא האמריקני ג׳ו ביידן אמר היום לאומה האמריקנית: "רבים מכם תוהים אם יש צורך בזריקת בוסטר כדי להוסיף שכבת הגנה נוספת. נכון לעכשיו, יועצי הבריאות שלי אומרים שהתשובה שלילית – אף אמריקאי לא זקוק לבוסטר״.

בנאומו הקצר של בנט הוא קרא לבני 60 ומעלה שחלפו לפחות חמישה חודשים מן הזריקה השנייה שקיבלו, לצאת ולקבל זריקה שלישית. בנט נשען על חוות דעת של 56 רופאים שהצביעו בעד המהלך לעומת מתנגד יחיד בצוות המומחים הישראליים. הנימוק המרכזי שלהם היה שהזריקה לא תזיק ככל הנראה ולכן כדאי לחזק את מערך הנוגדנים הנחלש בהדרגה ככל שחולף הזמן מאז הזריקה.

שפת הגוף של בנט בעת שקרא לישראלים להתחסן והבטיח לקחת את אימא שלו הפרטית כדי להיות שפנית הניסיון הראשונה, היתה מהוססת. ניכר היה שהוא לא באמת מאמין במהלך שנכפה עליו בלחץ נתניהו המטיף כבר שבוע ויוצר להזריק, להזריק, להזריק.

יש מציעים לכן, לשקול היטב היטב לפני הפשלת השרוול בפעם הבאה מה גם שהעולם ממילא נסגר בהדרגה לתיירות וגם ישראל תיאלץ לעשות זאת.

אתמול נמסר כי בקרוב יתווספו יוון, בולגריה והאמירויות ליעדים שאליהם ומהם תיאסר ההגעה לישראלים ולזרים. נשקלת גם האפשרות לחייב כל מי שמגיע מחו״ל לא חשוב מאיפה להיכנס לבידוד של שבוע ימים.

עניין מרכזי

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן