מבזקים

משבר חסר תקדים: צרפת החזירה את שגרירה מוושינגטון לאחר שנחטפה ממנה עסקת צוללות עם אוסטרליה

C8D3613B-6CCC-4345-B458-9066FE7A95FA

דרמה פוליטת חסרת תקדים: נשיא צרפת מקרון החזיר את השגריר מוושינגטון להתייעצויות, בעקבות משבר חמור שנוצר בין המעצמות. כמו כן החזירה צרפת את שגרירה מאוסטרליה.

מדובר במשבר חסר תקדים ביחסי המדינות בהיסטוריה המודרנית. הכל החל בהסכם ההגנה המשולש שעליו חתמו השבוע ארה"ב, בריטניה ואוסטרליה. ההסכם הביא לביטולה של עסקה בהיקף 40 מיליארד דולר לרכישת צוללות מתוצרת צרפת על ידי אוסטרליה. במקום זאת, נדחפו האמריקנים לעיסקה ומכרו לאוסטרלים צוללות גרעיניות.

זוהי הפעם הראשונה מאז ומעולם שבה צרפת החזירה את שגרירה מוושינגטון. במקביל החזירה פריז הביתה גם את השגריר שלה באוסטרליה.

שר החוץ של צרפת ז'אן-איב לה דריאן הודיע הלילה כי המהלך ננקט בהוראתו של הנשיא עמנואל מקרון, זאת בשל "החומרה יוצאת הדופן" של צעדי ארה"ב ואוסטרליה. לדבריו החלטת אוסטרליה לבטל את רכש הצוללות הצרפתיות לטובת צוללות גרעיניות אמריקניות היא "התנהגות בלתי מקובלת בין בעלות ברית ושותפות".

מן המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב נמסר כי ממשל ביידן מבין את המצב ונוצר קשר עם ארמון האליזה לגבי ההחלטה להחזיר את השגריר לפריז. "אנו מבינים את עמדתם ונמשיך להיות בקשר בימים הקרובים כדי לפתור את המחלוקות, כפי שעשינו בנקודות אחרות לאורך מסלול הברית הממושכת שלנו. צרפת היא בעלת הברית הוותיקה ביותר שלנו ואחת מהשותפות הכי חזקות שלנו, ואנו חולקים היסטוריה ארוכה של ערכים דמוקרטיים משותפים ומחויבות לעבוד יחד כדי להתמודד עם האתגרים הגלובליים", נמסר על ידי הדוברת האמריקנית.

דובר משרד היוץ האמריקני נד פרייס הדגיש גם הוא את החשיבות שמייחסת ארה"ב למערכת היחסים עם צרפת והביע תקווה ששיחות בין שני הצדדים יימשכו בימים הקרובים, בין היתר בכינוס העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק בשבוע הבא.

אגב, ההצטיידות האוסטרלית הצפויה בצוללות גרעיניות מדאיגה במיוחד את סין שגינתה בחריפות את המהלך האמריקני – אוסטרלי.

עניין מרכזי
www.news-israel.net

 

הצטרפו לאחרים והורידו עכשיו את האפליקצייה של ״עניין מרכזי״ לכל סוגי הטלפון הנייד (אפל או אנדרואיד) ותהנו מחדשות וסקופים חשובים בלבד בכל התחומים. זה כייף! http://web2application.com/w2a/sl.php?an=26230

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן