מבזקים

בנט מצדד בפעולות התקפיות נגד אירן גם אם האמריקנים יתנגדו לכך

99EEAEBF-1AA2-4F6B-BF46-F97CD21A0824

ראש הממשלה נפתלי בנט מזהיר היום כי לישראל אין ברירה אלא לצאת לדרך עצמאית מול איראן גם אם המשמעות תהיה מחלוקת מתעצמת מול מימשל ביידן. בנט אמר כי איראן "השכילה בעקביות להקיף את ישראל בטבעת של מיליציות ורקטות מכל עבריה".

בהמשך פירט ראש הממשלה והסביר כי "בעשור האחרון מכל חלון במידנת ישראל נשקפת איראן – בצפון מזרח המיליציות השיעיות בסוריה, מצפון חיזבאללה ומדרום חמאס וג'יהאד איסלאמי". עוד אמר כי איראן נמצאת במצב "מתקדם ביותר" של תכנית הגרעין שלה. בנט אמר את הדברים בכנס ביטחוני-מדיני באוניברסיטת רייכמן בהרצליה. גם שר הביטחון בני גנץ  צפוי לנאום בכנס.

בנט אמר כי הוא נדהם להיווכח עם כניסתו ללשכת ראש הממשלה כמה גדול הפער בין  "הרטוריקה לבין המעשה" מצד קודמו נתניהו. לדבריו ביבי ביב קשקשן בתקשורת אבל עשה מעט מאוד. "מצאתי מרחק מטריד בין ההיגדים מסוג: 'לעולם לא נרשה שאיראן תהיה גרעינית' לבין הירושה שקיבלתי", אמר.

דברי בנט באים בעקבות הדיווחים אתמול מפי פקידי ממשל אמריקאים שהזהירו את ישראל שהתקפות על מתקני הגרעין של איראן אינן מועילות לטווח הארוך. לפי הדיווח, בשיחות עם עמיתיהם הישראלים אמרו גורמים רשמיים בארה"ב כי אף שהתקפות כאלה "מספקות מבחינה טקטית", הן פוגעות בעצירת תוכנית הגרעין האיראנית. הגורמים הישראלים השיבו להם כי אין לישראל כוונה לחדול מפעילותה זו.

עוד דווח מפי גורמים רשמיים בארה"ב ובישראל, כי היכולת האיראנית להדוף מתקפות דומות השתפרה. לדבריהם, טהראן מחזיקה עתה ביכולת התקפית במרחב הסייבר, והיא הופנתה לא אחת כלפי מטרות אמריקאיות.

בשבוע הבא יתחדשו השיחות בין נציגי המעצמות לאיראן על חזרתה וחזרת ארה"ב להסכם הגרעין. שליחו של הנשיא ביידן לשיחות, רוברט מאלי, אמר לאחרונה כי "ההחלטה נמצאת בידיה של איראן, אך ארה"ב ובעלות בריתה צריכות להיערך לכל תרחיש". הוא ציין כי הנשיא ושר החוץ, אנתוני בלינקן, העירו בעבר "כי אם הדיפלומטיה תיכשל, יש לנו כלים אחרים ונשתמש בהם כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני". חרף דבריו, בימים האחרונים פתחו בבית הלבן במאמצים לבחון אפשרות של הגעה להסכם ביניים שיאפשר להקפיא את פעילות תוכנית הגרעין בתמורה להקלה בסנקציות האמריקאיות על טהראן.

החודש ביקר מאלי בישראל ברקע חידוש השיחות, אך בנט לא נפגש עמו. מקור בסביבתו של בנט הבהיר כי לא מדובר בחרם, אלא בהחלטה שלא לקיים מפגש שחורג מכללי הפרוטוקול בשל העמדות שמקדם מאלי סביב הסכם הגרעין. לדבריו, "בנט לא מחרים את מאלי. הוא סבור שהחזרה לשיחות היא לא הדבר הנכון. מאלי מוביל את הגישה הזאת בממשל האמריקאי".

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן